Capcom ziet Dragon's Dogma nu als essentiële franchise
Dragon's Dogma 2 blijkt een succes voor het bedrijf
Na de release van het eerder dit jaar verschenen Dragon's Dogma 2 ziet Capcom de franchise als een essentieel onderdeel van zijn line-up.
Bij het onthullen van de financiële resultaten van Capcom, liet de Japanse uitgever weten dat het Dragon's Dogma samen met Monster Hunter, Resident Evil en Street Fighter als een 'key brand' ziet - oftewel een essentieel merk voor het bedrijf.
Er zijn inmiddels meer dan 2,6 miljoen exemplaren van het in maart verschenen Dragon's Dogma 2 verkocht. Het succes van de game en het feit dat Capcom de franchise nu als belangrijk ziet, is een positief teken voor fans van de franchise.
Marcel Vroegrijk beloonde Dragon's Dogma 2 met een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."
Capcom heeft het afgelopen fiscale jaar voor het zevende jaar op een rij groei bewerkstelligd. Het belangrijkste product van het bedrijf was de remake van Resident Evil 4 met meer dan 3,3 miljoen verkochte exemplaren.