Capcom peilt Dragon's Dogma 2-spelers naar interesse in dlc
Nieuws

Capcom peilt Dragon's Dogma 2-spelers naar interesse in dlc

Ook wordt mensen gevraagd hoeveel ze zouden willen betalen voor de dlc

Capcom heeft een enquête gedeeld waarin gamers gevraagd word naar hun mening over potentiële downloadbare content voor Dragon's Dogma 2.

In de enquête wordt mensen gevraagd of ze interesse zouden hebben in dlc voor de game. Ook wordt gevraagd hoeveel men voor de dlc zou willen betalen. Opties zitten tussen de 10 en 50 euro. De enquête kan nog tot 21 april ingevuld worden. Mensen die er aan meedoen, ontvangen een wallpaper.

Dragon's Dogma 2 kwam afgelopen week uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Hoewel veel gamers positief zijn over de game, ontvangt het spel ook de nodige kritiek vanwege een instabiele framerate en het feit dat er op de releasedag opeens allerlei microtransacties voor de game beschikbaar werden gesteld. Het gaat hier wel om elementen die ook in de game vrij te spelen zijn.

Eerder deze week kwam er een nieuwe patch uit voor de game op PlayStation 5 en pc. Op PS5 kan men nu de variable framerate wisselen naar een cap van 30 frames per seconde. Dit moet een stabielere ervaring op het gebied van framerate geven. Verder kunnen ray tracing en motion blur aan en uit worden gezet in de PS5-versie. Op pc ziet de game er nu nog beter uit wanneer DLSS wordt gebruikt. In beide versies van de game kunnen spelers nu een nieuwe game starten, ook wanneer er al savedata bestaat. De patch moet zeer binnenkort ook op Xbox Series-consoles uitkomen.

Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!