Capcom onthult plannen voor Dragon's Dogma 2-updates
Nieuws

Capcom onthult plannen voor Dragon's Dogma 2-updates

Met o.a. een framerate-cap op consoles

Capcom heeft plannen gedeeld voor de inhoud van aankomende updates voor Dragon's Dogma 2.

Zo moet de optie beschikbaar komen om een nieuwe game te starten binnen Dragon's Dogma 2, ook wanneer er al savedata aangemaakt is. Ook moet het mogelijk worden om maximaal 99 Art of Metamorphosis-items te kopen bij Pawn Guilds. Deze updates gelden voor alle platformveries.

Op PS5 en Xbox Series specifiek komt er de optie om ray tracing en motion blur aan en uit te zetten. Daarnaast wordt de mogelijkheid toegevoegd om van de variable framerate te wisselen naar een cap van 30 frames per seconde. Dit moet een stabielere ervaring op het gebied van framerate geven. Op Steam zal het gebruik van DLSS voor verbeterde graphics zorgen.

Volgens Capcom worden bovenstaande elementen in de nabije toekomst via patches aan de game toegevoegd. Precieze releasedata werden niet naar buiten gecommuniceerd.

Dragon's Dogma 2 kwam afgelopen week uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Hoewel veel gamers positief zijn over de game, ontvangt het spel ook de nodige kritiek vanwege een instabiele framerate en het feit dat er op de releasedag opeens allerlei microtransacties voor de game beschikbaar werden gesteld. Het gaat hier wel om elementen die ook in de game vrij te spelen zijn.

Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk is positief over de game en gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!