Call of Duty: Vanguard is ondanks kritiek dertig miljoen keer verkocht
Nieuws

Call of Duty: Vanguard is ondanks kritiek dertig miljoen keer verkocht

Zelfs in een 'minder jaar' verkopen Call of Duty-games blijkbaar als een trein

Ondanks dat het kritisch gezien een van de slechts ontvangen delen in de reeks is, zijn er blijkbaar alsnog dertig miljoen exemplaren van het in 2021 verschenen Call of Duty: Vanguard verkocht.

Dat blijkt uit het LinkedIn-profiel van een consultant van Roughmint Consulting die als social media-strategist voor Activision heeft gewerkt aan een strategie om nieuwe spelers aan te trekken voor Vanguard. Hij meldt daarbij dat het spel dertig miljoen keer is verkocht.

Het feitje verspreidde zich al snel over internet, en verbaasde veel gamers op social media. Vanguard is immers een van de minder goed ontvangen games in de Call of Duty-reeks en kreeg de nodige kritiek te verduren van spelers en critici. De PS5-versie van de game staat bijvoorbeeld gemiddeld een 73 op Metacritic qua professionele recensies, maar een 3,7 qua gebruikersscore. De verkoopcijfers tonen aan dat ondanks dat het spel toch erg goed heeft verkocht.

Ron Vorstermans gaf een 7 aan het spel: "Call of Duty: Vanguard is een traditionele, maar prima Call of Duty-game. De singleplayer is zelfs voor Call of Duty-begrippen oppervlakkig, maar de multiplayer is dankzij de overdaad aan goede maps, de hoge pacing en de nadruk op intense korteafstandsgevechten veel gemakkelijker aan te raden dan die van voorganger Black Ops: Cold War."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error