'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'
Nieuws

'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'

Pas in het voorjaar van 2025 zou de game verder worden onthuld

De aankomende nieuwe Marathon-game van Bungie en PlayStation Studios zou 40 dollar gaan kosten en verschillende speelbare helden hebben om uit te kiezen.

Dat claimt Forbes-journalist Paul Tassi te hebben vernomen van bronnen binnen Bungie. Eerder deze week claimde The Game Post de prijs van de game al te hebben vernomen, maar nu meldt ook Forbes dit dus. Hoewel het niet bekend is of de 40 dollar zich naar 40 euro laat vertalen, lijken eerdere vergelijkbare releases van PlayStation - zoals Concord - dat wel te beamen.

De mogelijke prijs van de shooter baart sommige fans zorgen, met name vanwege het net genoemde Concord. De pas uitgekomen shooter wist opvallend weinig spelers aan te trekken, waardoor het spel na twee weken weer offline ging en spelers hun geld terugkregen. De angst is dat veel gamers niet meer willen betalen voor online shooters. Aan de andere kant is er Helldivers 2, die ook voor deze prijs verkocht wordt en wel een succes is. Daarbij zou Marathon te ver in ontwikkeling zijn om er een free-to-play-game van te maken. De game zou daarnaast ook een in-game winkel met cosmetische items hebben, alsmede een battle pass.

Verder claimt Tassi dat het klassensysteem in Marathon te vergelijken valt met die uit Apex Legends, maar dan met meer customisatieopties. "Er zijn helden met individuele persoonlijkheden en een aantal unieke moves, zoals een dubbele sprong en rap teamgenoten tot leven kunnen wekken." Hoewel het spel een extraction shooter wordt, zouden de geweren en uitrusting die spelers tijdens potjes vinden een belangrijke rol spelen.

Eerder dit jaar bleek al dat de regie van Marathon niet meer in handen is van Christopher Barrett, maar voormalige Valorant-regisseur Joe Ziegler. Zijn invloed zou er volgens Tassi voor zorgen het 'hero'-aspect van de game nog meer wordt benaadrukt.

Pas vanaf de lente van 2025 zou Bungie meer willen onthullen van Marathon, al zou er voor die tijd al een korte video kunnen verschijnen waarin Ziegler zichzelf voorstelt en enkele geruchten over de game opheldert. Sony zou daarbij graag de game in 2025 willen uitbrengen, maar het zou volgens Tassi een uitdaging voor Bungie zijn om dat voor elkaar te krijgen - toch zeker met genoeg aanwezige content van hoge kwaliteit.

Vorig jaar werd aangekondigd dat het in 2022 door Sony overgenomen Bungie aan een nieuwe Marathon-game werkt. In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. De nieuwe sci-fi PVP extraction-shooter laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Het spel is in ontwikkeling voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!