'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'
Nieuws

'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'

Pas in het voorjaar van 2025 zou de game verder worden onthuld

De aankomende nieuwe Marathon-game van Bungie en PlayStation Studios zou 40 dollar gaan kosten en verschillende speelbare helden hebben om uit te kiezen.

Dat claimt Forbes-journalist Paul Tassi te hebben vernomen van bronnen binnen Bungie. Eerder deze week claimde The Game Post de prijs van de game al te hebben vernomen, maar nu meldt ook Forbes dit dus. Hoewel het niet bekend is of de 40 dollar zich naar 40 euro laat vertalen, lijken eerdere vergelijkbare releases van PlayStation - zoals Concord - dat wel te beamen.

De mogelijke prijs van de shooter baart sommige fans zorgen, met name vanwege het net genoemde Concord. De pas uitgekomen shooter wist opvallend weinig spelers aan te trekken, waardoor het spel na twee weken weer offline ging en spelers hun geld terugkregen. De angst is dat veel gamers niet meer willen betalen voor online shooters. Aan de andere kant is er Helldivers 2, die ook voor deze prijs verkocht wordt en wel een succes is. Daarbij zou Marathon te ver in ontwikkeling zijn om er een free-to-play-game van te maken. De game zou daarnaast ook een in-game winkel met cosmetische items hebben, alsmede een battle pass.

Verder claimt Tassi dat het klassensysteem in Marathon te vergelijken valt met die uit Apex Legends, maar dan met meer customisatieopties. "Er zijn helden met individuele persoonlijkheden en een aantal unieke moves, zoals een dubbele sprong en rap teamgenoten tot leven kunnen wekken." Hoewel het spel een extraction shooter wordt, zouden de geweren en uitrusting die spelers tijdens potjes vinden een belangrijke rol spelen.

Eerder dit jaar bleek al dat de regie van Marathon niet meer in handen is van Christopher Barrett, maar voormalige Valorant-regisseur Joe Ziegler. Zijn invloed zou er volgens Tassi voor zorgen het 'hero'-aspect van de game nog meer wordt benaadrukt.

Pas vanaf de lente van 2025 zou Bungie meer willen onthullen van Marathon, al zou er voor die tijd al een korte video kunnen verschijnen waarin Ziegler zichzelf voorstelt en enkele geruchten over de game opheldert. Sony zou daarbij graag de game in 2025 willen uitbrengen, maar het zou volgens Tassi een uitdaging voor Bungie zijn om dat voor elkaar te krijgen - toch zeker met genoeg aanwezige content van hoge kwaliteit.

Vorig jaar werd aangekondigd dat het in 2022 door Sony overgenomen Bungie aan een nieuwe Marathon-game werkt. In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. De nieuwe sci-fi PVP extraction-shooter laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Het spel is in ontwikkeling voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Zelda: Tears of the Kingdom grote winnaar tijdens Japan Game Awards
Nieuws

Zelda: Tears of the Kingdom grote winnaar tijdens Japan Game Awards

Ook Street Fighter 6 viel in de prijzen

Het vorig jaar verschenen The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is uitgeroepen tot game van het jaar tijdens de Japan Game Awards.

Games die tussen 1 april 2023 en 31 maart 2024 uitkwamen maakten kans op de prijs. Winnaars zijn gekozen door een combinatie van publieke stemmen en de mening van Japan Game Awards Selection Committee.

Capcom won de Special Award voor Street Fighter 6, mede dankzij de vernieuwende features binnen het genre en de uitgebreide toegankelijkheidsopties. Andere spellen, zoals Dragon's Dogma 2, Final Fantasy 16, Armored Core 6, Super Mario Bros. Wonder, Like a Dragon: Infinite Wealth en Unicorn Overlord hebben een 'Award for Excellence' ontvangen.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom verscheen vorig jaar voor Nintendo Switch. De game ontving een 10 van Ron Vorstermans in de Gamer.nl-review: "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn
Nieuws

Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn

In plaats daarvan moet duidelijk worden dat consumenten alleen een licentie aanschaffen

Gamebedrijven moeten in de Amerikaanse staat Californië consumenten op de hoogte stellen van het feit dat gekochte games in digitale winkels op elk moment weer voorgoed verwijderd kunnen worden.

Een wet, die door gouverneur Gavin Newsom is goedgekeurd (via The Verge), maakt dit in de loop van volgend jaar verplicht in Californië. Dat geldt overigens niet alleen voor games, maar ook voor andere digitale producten zoals films, muziek en e-boeken.

Wanneer de wet van toepassing wordt, mogen er in digitale winkels zoals Steam en de PlayStation Store geen termen als "kopen" of "aankoop" worden gebruikt, tenzij duidelijk wordt gecommuniceerd dat consumenten geen onvoorwaardelijke toegang tot de game krijgen en houden.

Digitale winkels moeten transparant zijn in het feit dat consumenten met hun geld een licentie kopen waarmee ze de game mogen spelen, en dat bedrijven deze licentie op elk moment weer terug kunnen trekken - waarmee de game dus voorgoed onspeelbaar wordt. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, kunnen boetes krijgen voor misleidende marketing.

"Nu winkels steeds minder vaak fysieke media verkopen, is het steeds belangrijker om de digitale media-aankopen van consumenten te beschermen", aldus vergaderingslid Jacqui Irwin. "Ik bedank de gouverneur voor het goedkeuren van deze wet, zodat misleidende marketing van verkopers van digitale marketing zal verdwijnen."

De wet geldt niet voor digitale winkels die producten nadat ze gedownload zijn permanent offline beschikbaar stellen, aangezien het daardoor voor consumenten wel mogelijk is het product voor altijd te blijven gebruiken. De wet houdt uitgevers overigens niet tegen om gekochte games voorgoed te verwijderen, maar hierdoor zal de communicatie hierover in ieder geval transparant worden.

De wet geldt alleen voor Californië, maar het is niet ondenkbaar dat andere staten of zelfs landen uiteindelijk volgen. Daarbij zou het voor veel bedrijven die digitale winkels runnen wellicht handiger zijn om de communicatie in hun winkels wereldwijd gelijk te trekken.

De nieuwe wetgeving komt niet uit de lucht vallen: soms worden digitale games voorgoed verwijderd, waardoor ze niet meer speelbaar zijn voor mensen die er hun geld aan hebben uitgegeven. Een voorbeeld hiervan is Ubisofts racegame The Crew. Het bedrijf communiceerde later naar buiten dat de vervolgen op deze game wel voorgoed speelbaar zouden blijven via offline modi. Een ander voorbeeld is dat Sony vorig jaar meldde dat het aangeschafte content van Discovery uit de PlayStation-bibliotheken van gebruikers zou verwijderen, al werd dit besluit na hevige kritiek teruggedraaid.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter
Nieuws

Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter

Het bedrijf probeerde al tweemaal eerder een shooter binnen de franchise te maken

Blizzard zou aan een shooter gebaseerd op Starcraft werken.

Dat claimt de betrouwbare Bloomberg-journalist Jason Schreier in zijn nieuwe boek, 'Play Nice: The Rise, Fall and Future of Blizzard Entertaint', dat op 8 oktober uitkomt. In de IGN Podcast vertelt hij meer over de shooter.

De game zou ontwikkeld worden door een team binnen Blizzard onder leiding van Dan Hay, de voormalige producent van de Far Cry-games die in 2021 vertrok bij Ubisoft. Schreier meldt in de podcast dat de game zover hij weet nog in ontwikkeling is - of in ieder geval toen hij het boek schreef. "Ze werken aan een Starcraft-shooter. Starcraft is niet dood bij Blizzard."

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares.

Schreier meldt overigens dat zijn nieuwe boek niet bedoeld is om allerlei scoops de wereld in te helpen, maar dat hij een verhaal probeert te vertellen over Blizzard en dat dit daar onderdeel van uitmaakt.

Over Starcraft gesproken: gisteren werd aangekondigd dat zowel Starcraft: Remastered als de campagne van Starcraft 2 op 5 november naar Game Pass voor pc komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!