'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'
Nieuws

'Bungie's Marathon gaat 40 dollar kosten, bevat speelbare helden'

Pas in het voorjaar van 2025 zou de game verder worden onthuld

De aankomende nieuwe Marathon-game van Bungie en PlayStation Studios zou 40 dollar gaan kosten en verschillende speelbare helden hebben om uit te kiezen.

Dat claimt Forbes-journalist Paul Tassi te hebben vernomen van bronnen binnen Bungie. Eerder deze week claimde The Game Post de prijs van de game al te hebben vernomen, maar nu meldt ook Forbes dit dus. Hoewel het niet bekend is of de 40 dollar zich naar 40 euro laat vertalen, lijken eerdere vergelijkbare releases van PlayStation - zoals Concord - dat wel te beamen.

De mogelijke prijs van de shooter baart sommige fans zorgen, met name vanwege het net genoemde Concord. De pas uitgekomen shooter wist opvallend weinig spelers aan te trekken, waardoor het spel na twee weken weer offline ging en spelers hun geld terugkregen. De angst is dat veel gamers niet meer willen betalen voor online shooters. Aan de andere kant is er Helldivers 2, die ook voor deze prijs verkocht wordt en wel een succes is. Daarbij zou Marathon te ver in ontwikkeling zijn om er een free-to-play-game van te maken. De game zou daarnaast ook een in-game winkel met cosmetische items hebben, alsmede een battle pass.

Verder claimt Tassi dat het klassensysteem in Marathon te vergelijken valt met die uit Apex Legends, maar dan met meer customisatieopties. "Er zijn helden met individuele persoonlijkheden en een aantal unieke moves, zoals een dubbele sprong en rap teamgenoten tot leven kunnen wekken." Hoewel het spel een extraction shooter wordt, zouden de geweren en uitrusting die spelers tijdens potjes vinden een belangrijke rol spelen.

Eerder dit jaar bleek al dat de regie van Marathon niet meer in handen is van Christopher Barrett, maar voormalige Valorant-regisseur Joe Ziegler. Zijn invloed zou er volgens Tassi voor zorgen het 'hero'-aspect van de game nog meer wordt benaadrukt.

Pas vanaf de lente van 2025 zou Bungie meer willen onthullen van Marathon, al zou er voor die tijd al een korte video kunnen verschijnen waarin Ziegler zichzelf voorstelt en enkele geruchten over de game opheldert. Sony zou daarbij graag de game in 2025 willen uitbrengen, maar het zou volgens Tassi een uitdaging voor Bungie zijn om dat voor elkaar te krijgen - toch zeker met genoeg aanwezige content van hoge kwaliteit.

Vorig jaar werd aangekondigd dat het in 2022 door Sony overgenomen Bungie aan een nieuwe Marathon-game werkt. In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. De nieuwe sci-fi PVP extraction-shooter laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Het spel is in ontwikkeling voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error