Bungie: 'Marathon-ontwikkeling loopt op schema'
Nieuws

Bungie: 'Marathon-ontwikkeling loopt op schema'

Er is nog geen gameplay uitgebracht van het spel

Volgens Bungie loopt de ontwikkeling van hun nieuwe extraction-shooter Marathon op schema.

Dat liet regisseur Joe Ziegler weten in een negenenhalf minuten durende video die gisteren werd uitgebracht. Afgelopen maart werd bekendgemaakt dat voormalige Valorant-regisseur Ziegler het stokje van Christopher Barrett had overgenomen.

Ondanks dat Bungie eerder aangaf dat het niets over de game zou vertellen tot er gameplay getoond kon worden, bevatte de video geen gameplay van het spel. Wel werd er concept art getoond van twee Runners met de codenamen Thief en Stealth.

Volgens Ziegler is de game afgelopen jaren al veel getest met verschillende spelers, wat Bungie veel feedback heeft opgeleverd. Bepaalde elementen van het spel zijn nu al ver compleet, maar andere elementen nog niet. Zo bevinden de modellen van vijand zich nog in een relatief vroeg stadium.

"Het is dus nog een beetje te vroeg om het allemaal te tonen. Maar zoals velen van jullie die bekend zijn met gameontwikkeling weten, loopt het op schema. Het is misschien nog niet allemaal af, maar wanneer het samenkomt, kijken we er enorm naar uit om aan jullie te tonen hoe alles er uitziet."

Bungie is van plan om in 2025 meer van Marathon te tonen. Ook moeten de speeltesten dan wat grootschaliger worden met meer spelers. Bungie benadrukte ook dat het spel op release niet alleen voor PlayStation 5 en pc uitkomt, maar ook Xbox Series X en S, ondanks dat de studio tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Sony. Het was al bekend dat de ontwikkelaar dit mocht blijven doen onder Sony.

 In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. De nieuwe sci-fi PVP extraction-shooter laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error