Borderlands-film had blijkbaar positieve invloed op gameverkoop
Nieuws

Borderlands-film had blijkbaar positieve invloed op gameverkoop

Take-Two wil selectief zijn in welke IP's het bedrijf verfilmt

De Borderlands-film die zowel kritisch als qua bezoekersaantallen onder verwachtingen heeft gepresteerd, heeft ondanks dat toch een positieve invloed gehad op de verkoop van de games.

Dat heeft Take-Two Interactive-baas Strauss Zelnick laten weten bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf (via VGC). "Ook al was de film een teleurstelling, heeft het toch een positieve invloed gehad op onze gameverkoop. Dat is het bewijs dat films of series maken gebaseerd op onze IP's van hoge kwaliteit de verkoop kan aanwakkeren, en dat is positief."

Borderlands kwam afgelopen augustus in de bioscoop uit en werd belabberd ontvangen door critici. Naar schatting heeft de bioscooprelease wereldwijd maar zo'n 33 miljoen dollar opgeleverd, terwijl de productiekosten ongeveer op 115 miljoen dollar en de distributie- en marketingkosten op zo'n 30 miljoen dollar liggen.

De film volgt Lilith, een beruchte balling met een mysterieus verleden, die naar haar thuisplaneet Pandora terugkeert om de vermiste dochter van de machtige Atlas terug te vinden. Ze sluit een verbond met Roland, Tiny Tina, Krieg, Tannis en Claptrap en neemt het samen met hen op tegen buitenaardse monsters en gevaarlijke bandieten.

Ondanks de tegenvallende resultaten is Zelnick dus toch positief over het effect dat de film had op de gameverkoop, al gaf hij verder geen precieze details. Hij geeft daarbij aan dat het bedrijf erg selectief blijft in het kiezen van IP's die verfilmd worden. "We willen immers dat alles dat met onze merken te maken heeft erg, erg succesvol is, en dat kunnen we niet garanderen wanneer we het uit handen geven. We blijven dus selectief licenties uitlenen van onze titels, met de nadruk op het subtiele woord 'selectief'."

Een van de andere franchises die eigendom van Take-Two zijn, is Bioshock. In 2022 werd aangekondigd dat het bedrijf een samenwerking met Netflix had opgestart om een live-action film gebaseerd op Bioshock te maken. De regie is in handen van Francis Lawrence, onder andere bekend van The Hunger Games en I Am Legend. Afgelopen zomer werd bekendgemaakt dat het budget voor de film - en daarmee de schaal van de productie - naar beneden is bijgesteld door Netflix.

Zelnick liet tijdens het bekendmaken van de kwartaalcijfers deze week ook weten dat het uitgeverslabel Private Division is verkocht. Daarnaast heeft hij nogmaals benadrukt dat de release van Grand Theft Auto 6 nog altijd in het najaar van 2025 gepland staat.

Over Borderlands gesproken: Op Gamescom Opening Night Live afgelopen zomer werd een eerste teaser van Borderlands 4 getoond. Veel details zijn er nog niet over de nieuwe looter-shooter, maar in de officiële beschrijving van de trailer werd gemeld dat spelers als een legendarische Vault Hunter door hordes vijanden heen schieten op een compleet nieuwe planeet. Borderlands 4 verschijnt ergens in het fiscale jaar 2025 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Dauntless gaat in mei voorgoed offline
Nieuws

Dauntless gaat in mei voorgoed offline

Begin dit jaar werd al een aanzienlijk gedeelte van de ontwikkelstudio ontslagen

Phoenix Labs haalt op 29 mei Dauntless voorgoed offline. De game is vanaf dat moment niet meer speelbaar.

Dat kondigde het bedrijf gisteren aan. "Dauntless stopt er op 29 mei 2025 mee. De game ontvangt geen nieuwe content of updates meer, en zal vanaf 29 mei niet meer speelbaar zijn. Bedankt aan iedereen die deelneemde aan de Dauntless-reis." Er wordt geen verdere motivatie gegeven voor het offline halen van de game.

De game kwam in september 2019 uit op pc, PS4 en Xbox One en is sindsdien ook op PS5, Xbox Series-consoles en Switch verschenen. Afgelopen januari bleek al dat het grootste gedeelte van de ontwikkelstudio werd ontslagen. De huidige staat van de studio is onbekend.

Dauntless is een free-to-play-spel dat is geïnspireerd door de Monster Hunter-games. In de game kunnen maximaal vier spelers jagen op monsterlijke Behemoths, met behulp van verschillende wapens en uitrustingen. 

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schattige postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer arriveert eind dit jaar
Nieuws

Schattige postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer arriveert eind dit jaar

Voor Xbox-consoles, Game Pass, Switch en pc

De schattig ogende postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer komt ergens tegen het einde van dit jaar uit.

Dat werd tijdens de ID@Xbox-presentatie aangekondigd. Ook werd er een nieuwe trailer getoond die hieronder kan worden bekeken.

In het vorig jaar aangekondigde spel besturen spelers een Japanse wasbeerhond die op een BMX rijdt en post bezorgt in een Japans dorpje. Daarnaast helpt hij de lokale bevolking met allerlei klusjes en doet hij trucjes op zijn fiets.

Verder kunnen spelers insecten vangen, sushi maken, sumoworstelen en honkbal spelen. Ook kan men allerlei decoraties vrijspelen om de Great Tanuki Shrine te versieren voor het aankomende Matsuri-festival.

De game wordt ontwikkeld door Denkiworks, bestaande uit voormalige werknemers van Q-Games, een studio die onder andere bekend is van de Pixeljunk-games. Tanuki: Pon’s Summer verschijnt zoals gezegd ergens eind dit jaar voor Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Microsoft Store. De game komt ook op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!