Bloober Team werkt aan nieuwe survivalhorror-IP voor Take Two
Nieuws

Bloober Team werkt aan nieuwe survivalhorror-IP voor Take Two

'Project C' moet ergens dit jaar worden onthuld

Bloober Team, de ontwikkelaar van de Silent Hill 2-remake, heeft naast die game drie andere spellen in ontwikkeling, waaronder een nieuwe IP voor Take-Two Interactive.

De Poolse ontwikkelaar bracht een jaarrapportage naar buiten waar dat uit blijkt (via X). Een van de games draagt op dit moment de codenaam 'Project C'. "We werken daar samen aan met Privave Division (een uitgeverslabel van Take-Two), en dit spel is al vergevorderd. We zijn erg blij met de progressie die we boeken", aldus het bedrijf.

"Dit wordt de volgende grote stap van Bloober Team in de langetermijnstrategie. Het wordt ook onze eerste originele IP." Het zou daarbij om een survivalhorrorgame gaan. Verdere details zijn er nog niet, maar de ontwikkelaar laat weten dat het spel ergens later dit jaar wordt onthuld.

Daarnaast werkt het bedrijf ook aan een andere game genaamd 'Project R', dat mogelijk volgend jaar wordt onthuld. Skybound Game Studios levert de licentie voor die game en gaat het uitgeven, maar meer details zijn er nog niet.

Tot slot wordt er aan het eerder aangekondigde (maar nog niet onthulde) 'Project M' gewerkt met Serial Cleaners-studio Draw Distance. Deze game zou nog ergens dit jaar verschijnen en "exclusief zijn voor Nintendo-platforms".

Eerst komt ergens dit jaar de remake van Silent Hill 2 uit - een precieze releasedatum is er nog niet. Bloober Team laat weten erg zeker te zijn over de kwaliteit van het spel.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error