Bloober Team ervaart druk bij ontwikkeling Silent Hill 2-remake
Bloober Team claimt dat het de nodig druk ervaart om met de remake van Silent Hill 2 aan de verwachtingen van fans en uitgever Konami te voldoen.
Dat laat chief marketing officer Anna Jasińska weten in een interview met Dread XP. "De druk is hoog, omdat we te maken hebben met een van de beste psychologische horrorgames ooit gemaakt. We willen dicht bij het origineel blijven, en het nog jaren in de spotlight houden."
Jasińska meldt in het interview dat het vereerd is dat Konami Bloober Team heeft uitgekozen voor de ontwikkeling van de langverwachte remake. Het bedrijf werd in 2019 tijdens de Tokyo Game Show gevraagd door Konami.
"We waren natuurlijk niet de enige kanshebbers", aldus Jasińska. "Veel andere studio's wilden er ook aan werken, maar ons concept stal Konami's hart. Ze erkenden onze inzet en passie voor horror. We waren als door de donder geslagen toen we hoorden (dat we het werden), want veel van onze werknemers zijn grote fans van de game."
Konami kondigde de remake afgelopen oktober aan. Het spel draait op Unreal Engine 5 en komt op een nog onbekend moment uit op PlayStation 5 en pc. De Poolse studio Bloober Team is bekend van spellen als The Medium en Blair Witch, maar art director Masahiro Ito en componist Akira Yamaoka helpen ook mee aan de ontwikkeling. Er werden in oktober ook diverse andere Silent Hill-projecten onthuld.