Blizzard voert grote veranderingen door voor Overwatch 2
Nieuws

Blizzard voert grote veranderingen door voor Overwatch 2

Competitief op de schop

Blizzard voert komend seizoen grote veranderingen door aan de competitieve modus van Overwatch 2.

Het is vooral de bedoeling dat het transparanter wordt voor spelers waar en waarom ze voortgang maken binnen hun rang, of waarom ze juist worden teruggezet, vertelt Blizzard in een blogpost. Spelers krijgen daarom voortaan weer na elke match te zien of ze stijgen of dalen in rang. Ook staat er dan bij waarom, bijvoorbeeld omdat je vaak achter elkaar hebt gewonnen of omdat je onverwachts hebt verloren van een slechter team.

Ook komen de plaatsingsmatches weer terug. De competitieve rang van alle spelers wordt komend seizoen gereset. Iedereen moet tien plaatsingsmatches spelen, op basis waarvan de nieuwe rang wordt bepaald. Tot slot wordt ook de nieuwe rang Champion toegevoegd, boven het huidige maximum Grandmaster.

Het team zegt dat deze wijzigingen worden doorgevoerd op basis van feedback van spelers. "Feedback die we hebben gehoord is dat het zien van je rang niks zegt over waarom je omhoog of omlaag ging", aldus de blogpost. "We hebben als doel om meer transparantie te leveren in elke individuele match en gaan daarom terug naar het updaten van je rang na elke match."

Ook de gameplay wordt op punten aangepakt. Zo moet het schieten en het raken van je tegenstanders consistenter aan gaan voelen en moet de impact van burst-schade worden verminderd, zodat je meer mogelijkheden krijgt om te counteren. Ook wordt de effectiviteit van genezen en schade herbewerkt, zodat matches minder vaak stagneren waarbij geen van beide teams nog veel voortgang maakt.

Alle wijzigingen worden bij het begin van seizoen 9 doorgevoerd. Dat seizoen heet Champions en begint op 13 februari.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error