Bijna drie uur aan gameplay van Until Dawn-remake getoond
De game komt aanstaande vrijdag uit op PS5 en pc
Ondanks dat de game officieel pas vrijdag uitkomt, zijn er al bijna drie uur aan gameplaybeelden van de Until Dawn-remake uitgezonden op Twitch.
Streamer Nikolai7PT had blijkbaar de game al in het bezit en besloot de game te streamen. De beelden tonen de eerste uren van het spel en kunnen hier bekeken worden. Logischerwijs bevatten de beelden wel spoilers voor de eerste uren van de game.
Until Dawn is opnieuw opgebouwd voor PS5 en pc - het origineel verscheen op PlayStation 4 - en bevat diverse toegankelijkheidsopties. Het proloog is vernieuwd, de game draait op Unreal Engine 5 en er zijn nieuwe verzamelbare items te vinden. De game komt zoals gezegd op 4 oktober uit - hier kunnen de systeemeisen voor de pc-versie worden gevonden.
In Until Dawn komt een groep jongvolwassenen vast te zitten in een skihut terwijl er iets jacht op hun maakt. Spelers kunnen diverse keuzes maken die invloed hebben op het verhaal en het lot van de personages. Diverse bekende acteurs vertolkten de rollen van de personages in de games, waaronder Rami Malek, Hayden Panettiere en Peter Stormare. Het origineel is ontwikkeld door Supermassive Games, ook bekend van de The Dark Pictures Anthology.
Onlangs bleek al dat de opnames van de Until Dawn-film zijn begonnen. De regie is in handen van David F. Sandberg, de maker van horrorfilm Annabelle: Creation en de Shazam-films. Ook is duidelijk dat Peter Stormare een rol heeft in de film. De acteur was al in de game te zien als Dr. Hill en de kans is groot dat hij deze rol opnieuw op zich neemt. Andere castleden zijn Ella Rubin, Michael Cimino, Ji-young Yoo en Odessa A’zion.
Begin september vielen er veel ontslagen bij Ballistic Moon, de ontwikkelaar van deze remake. "Terwijl de game-industrie te maken blijft hebben met complexe uitdagingen, worden we bij Ballistic Moon geconfronteerd met de harde realiteit", zo viel in een statement te lezen. "Met veel spijt en verdriet maken we de moeilijke beslissing om ons team significant te krimpen om de toekomst van onze studio veilig te stellen. Dit komt na de ontwikkeling van Until Dawn op PS5 en pc."