Astro Bot-aftiteling hint mogelijk naar dlc-cameo's
Nieuws

Astro Bot-aftiteling hint mogelijk naar dlc-cameo's

Onder andere gebaseerd op Assassin's Creed en Stellar Blade

In de aftiteling van Astro Bot worden diverse gamefranchises genoemd die voor zover bekend niet via cameo's in de game zitten. Fans hopen dat ook dat deze vermeldingen hinten naar aankomende dlc.

Dat meldt onder andere VGC. Zo worden er drie verschillende Ubisoft-franchises vermeld in het gedeelte van de aftiteling waarin bedrijven bedankt worden voor het 'lenen' van de IP. Het gaat om Assassin's Creed, Rayman en Beyond Good and Evil. Andere games en franchises die worden genoemd en voor zover bekend niet in de game te vinden zijn, zijn Stellar Blade, Rise of the Ronin, Croc en Worms.

Spelers kunnen allerlei verschillende robots vinden in Astro Bot die als cameo's van andere gamefranchises dienen - zowel gebaseerd op gamereeksen van Sony zelf als van andere bedrijven. Hoewel het mogelijk is dat de hierboven genoemde franchises oorspronkelijk onderdeel uitmaakten van het spel en er uit zijn gelaten, is de hoop bij veel fans dat ze juist bewaard worden voor aankomende dlc van de game.

Ontwikkelaar Team Asobi gaf eerder al aan dat er dit jaar nog downloadbare content voor de game uit moet komen, bestaande uit nieuwe uitdagings- en speedrunlevels.

In het vorige week uitgekomen PS5-spel Astro Bot loodsen spelers het aandoenlijke robotje weer door allerlei levels. Ontwikkelaar Team Asobi meldt daarbij dat het om een volledig avontuur gaat in plaats van een techdemo - in totaal zijn er zes 'heelallen' te verkennen, wat in totaal meer dan tachtig levels oplevert.

Lars Cornelis beloonde de game met een 8: "Astro Bot is bijzonder creatief vormgegeven, met enkele speciale PlayStation-werelden als absoluut hoogtepunt. Op platformgebied doet de game echter weinig bijzonders."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers
Nieuws

Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers

Het park gaat op 11 december voor alle bezoekers open

De eerste bezoekers hebben rondgelopen in het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Japan.

Het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Universal Studios Japan gaat officieel pas op 11 december open, maar een aantal vaste bezoekers die de duurste jaarpassen voor het park in het bezit hebben mochten al een bezoekje brengen. In onderstaande video van VGC-redacteur Andy Robinson is te zien hoe ze het Donkey Kong-gedeelte betreden.

Eerder deze maand zond Nintendo al een speciale Direct-video uit waarin Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto een rondleiding gaf van het nieuwe parkgedeelte. Zo bleek dat er eten en drinken in een speciaal Donkey Kong-thema kan worden gekocht. Ook kan men met de harige aap op de foto en is er een spelletje voor drie personen waar men op de maat op trommels moet slaan om zo Rambi tevoorschijn te halen. Logischerwijs is er ook een achtbaan, genaamd Mine Cart Madness, in de vorm van een mijnkarrit.

Zoals gezegd gaat het Donkey Kong-gedeelte van het park in Japan op 11 december dit jaar open voor alle bezoekers. Zoals eerder al bekend werd gemaakt zal dit Donkey Kong-gedeelte ook onderdeel zijn van Super Nintendo World te Universal Studios te Orlando, Florida. Dat gaat op 22 mei 2025 open.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!