Assassin's Creed Invictus zou deels geïnspireerd zijn door Fall Guys
Gamer.nl
Nieuws

Assassin's Creed Invictus zou deels geïnspireerd zijn door Fall Guys

Diverse personages uit de reeks zouden speelbaar zijn

Een insider heeft mogelijke nieuwe details gelekt van een van de nieuwe Assassin's Creed-games die in ontwikkeling is, Assassin's Creed Invictus.

Invictus is een van de nieuwe Assassin's Creed-ervaringen die in ontwikkeling is naast bijvoorbeeld het aanstaande Assassin's Creed Shadows en Assassin's Creed Hexus. Officiële details of beelden van Invictus zijn er echter nog niet.

Volgens insider j0nathan, die eerder al vaker correcte informatie rondom de franchise naar buiten bracht, wordt Invictus een multiplayergame waarin spelers verschillende Assassin's Creed-personages besturen en het tegen elkaar opnemen om verschillende rondes te overleven.

"Het wordt een soort Fall Guys - zestien spelers die het tegen elkaar opnemen in verschillende rondes en verschillende spellen", zo meldt j0nathan (via Eurogamer). "Zo is er Team Deatchmatch, een free-for-all en een spel gebaseerd op snelheid waarin je lichtpuntjes verspreid in het level moet verzamelen. Als je de volgende ronde haalt kun je verschillende krachten kiezen om je build mee uit te breiden."

j0nathan claimt dat in ieder geval Ezio en Cesare Borgia twee van de speelbare personages zijn. Ook omschrijft hij de gameplay als 'arcade'. Er zou zelfs een 'bubbelschild' in de game zitten vergelijkbaar met Smash Bros. De verschillende levels zouden op locaties uit diverse AC-games gebaseerd zijn, zoals het Japan uit Shadows, een paradijselijk eiland uit Black Flag en Bagdad uit Mirage. Ook zou er een map in de game zitten gebaseerd op Pompeï, met lava dat stijgt.

Al het bovenstaande is vooralsnog niet officieel bevestigd. Ubisoft richt zich op moment van schrijven op Assassin's Creed Shadows, dat op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc beschikbaar komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Video toont veranderingen in Gothic Remake ten opzichte van origineel
Gamer.nl
Nieuws

Video toont veranderingen in Gothic Remake ten opzichte van origineel

De remake komt naar pc, PS5 en Xbox Series-consoles

Een nieuwe making-of video van de Gothic Remake behandelt de veranderingen in de nieuwe versie ten opzichte van het origineel.

In de video vertelt ontwikkelaar Alkimia Interactive over de balans tussen het eren van het origineel en verbeteringen doorvoeren om de remake naar de moderne tijd te brengen. Zo vond de ontwikkelaar het verhaal uit het origineel nog prima, maar zijn er wel plotgaten en onlogische aspecten te vinden, en die worden in de remake als het goed is opgelost. Ook het bouwen van complexe dialoogsystemen en het creëren van een dynamische open spelwereld is belangrijk.

De Gothic-remake werd in 2019 op speciale wijze aangekondigd: er werd een speelbare teaser van de game uitgebracht. THQ Nordic liet toen al weten er een volledige game van te willen maken als genoeg mensen positief waren over de teaser. In 2020 werd aangekondigd dat de game in ontwikkeling is en op een nog onbekend moment naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc komt. Een releasedatum is nog altijd niet aangekondigd. Een demo is op Steam beschikbaar.

Het door Piranha Bytes ontwikkelde Gothic kwam in 2001 uit op pc. De game speelt zich af in Myrtana, waar men te kampen heeft met een invasie van Orcs. Criminelen worden de mijnen ingestuurd om een speciaal, extra sterk erts te vergaren waar wapens mee gemaakt kunnen worden. Spelers kruipen in de huid van zo'n gevangene, maar weten al snel te ontsnappen. Het spel staat vooral bekend om de enorme vrijheid die het spelers biedt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld

In totaal komen er twaalf nieuwe spellen uit

Tijdens een recentelijk uitgezonden livestream werden er een aantal games voor het aankomende tweede seizoen van de Playdate-handheld onthuld.

Een van de games is van Subset Games, de ontwikkelaar van FTL en Into the Breach. Hun Playdate-game heet Fulcrum Defender en daagt spelers uit zolang mogelijk te overleven terwijl er golven aan vijanden verschijnen. De hendel aan de handheld kan gebruikt worden om te mikken op de vijanden.

De andere games die werden onthuld zijn de adventuregame Shadowgate PD van Pixel Ghost, een physics gebaseerde puzzel-platformer genaamd Taria & Como van Popseed Studio Inc en JuVee Productions, en Dig! Dig! Dino! van Dom 2D en Fáyer, waarin spelers dinosaurusbotten moeten opgraven.

Het tweede seizoen van Playdate begint op 29 mei. Elke week komen er twee nieuwe spellen uit - in totaal verschijnen er twaalf nieuwe games. De volgende acht spellen behoren daar ook onder, al moeten die nog worden onthuld:

  • Chance's Lucky Escape (door Goloso Games en Julia Minamata)

  • Otto's Galactic Groove - (door Team Otto)

  • Catchadiablos (door Amano Games)

  • The Whiteout (door Scenic Route Software)

  • Black Hole Havoc (door Cosmic Bros)

  • Wheelsprung (door Nino van Hooff en Julie Bjørnskov)

  • Tiny Turnip (door Luke Sanderson)

  • Long Puppy (door Indiana-Jonas)

  • ▀▄▀▄▀▄ (door Dustin Mierau)

De stijlvol ogende Playdate heeft een soort zwengel aan de handheld hangen waarmee vaak unieke besturingen in de bijbehorende games mogelijk zijn. Daarnaast worden spellen in zwart-wit graphics weergegeven. De handheld kan via de officiële website gekocht worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!