Armored Core 6-patch maakt de game iets makkelijker
Nieuws

Armored Core 6-patch maakt de game iets makkelijker

Eindbazen en wapens aangepast

FromSoftware heeft patch 1.02 voor Armored Core 6: Fires of Rubicon uitgebracht, waarmee het spel iets toegankelijker wordt.

Zo worden de aanvallen van drie bazen uit de eerste vier hoofdstukken (AAP07: Balteus, IA-13: Sea Spider en IB-01: CEL240) iets aangepast. Ook zijn sommige wapens aangepast, zoals de MG-014 Ludlow en RF-024 Turner, waardoor aanvallen krachtiger zijn en herladen minder lang duurt. De veranderingen moeten er ook voor zorgen dat spelers meer diversiteit tijdens het bouwen van mechs kunnen toepassen in het begin en het midden van de game. Tot slot zijn een aantal bugs aangepast. De complete patch notes zijn hier te vinden.

In Armored Core 6: Fires of Rubicon wordt een mysterieus goedje genaamd Coral ontdekt op een afgelegen planeet genaamd Rubicon 3. Verwacht werd dat dit als energiebron de technologie- en communicatiemogelijkheden van de mensheid zou avanceren. In plaats daarvan veroorzaakt het een catastrofe over heel de planeet en nabijgelegen sterren dat vlammen en stormen veroorzaakt, waardoor het Burning Star-systeem wordt gecreëerd.

De game speelt zich een halve eeuw later af. Bedrijven en andere groeperingen vechten om Coral op de planeet. Spelers infiltreren Rubicon 3 als onafhankelijke huurmoordenaar - piloot C4-621 - en komen in een strijd tussen de facties terecht.

Armored Core 6: Fires of Rubicon is nu verkrijgbaar op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Ron Vorstermans gaf een 9 aan de game: "Armored Core 6: Fires of Rubicon is moeilijk en is daarom een game voor doorbijters. Het is ook een waar genot van begin tot eind. Het tempo is heerlijk, het verhaal boeiend, de gevechten zijn fantastisch, het aanpassen van je mech is bevredigend en audiovisueel weet Armored Core 6 te imponeren. De game heeft op moment van schrijven nog wat problemen met de balans. Daarom is de moeilijkheidsgraad grillig, maar naar verwachting trekt FromSoftware dat nog wel recht."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers
Nieuws

Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers

Werknemers en het bedrijf zijn het niet eens over de lonen

Zenimax Workers United, een vakbond bestaande uit quality assurance-werknemers van Zenimax Media, heeft goedkeuring gegeven voor een staking bij het bedrijf.

Zenimax Workers United representeert meer dan driehonderd werknemers van de quality assurance-afdeling van Zenimax in Maryland en Texas. Gisteren kondigde de vakbond aan dat er door meer dan 95 procent van de leden in het voordeel van een staking is gestemd bij de eigenaar van Bethesda en id Software, dat enkele jaren geleden werd overgenomen door Microsoft.

Volgens een persbericht van de vakbond is er in het tweede jaar aan onderhandelingen met Zenimax en Microsoft te weinig progressie geboekt. Vooral de te lage lonen, in combinatie met de eis dat werknemers weer op kantoor moeten werken, is een belangrijk discussiepunt. "Velen van ons hebben ons leven moeten pauzeren omdat ons inkomen niet gelijk oploopt met de stijgende kosten van het dagelijks leven in de steden waar Zenimax wil dat we wonen en werken om onze baan te behouden."

De vakbond vervolgt: "Niemand van ons wil dit graag, maar als Microsoft en Zenimax tijdens de onderhandelingen blijven aantonen dat ze ons geen eerlijke lonen willen uitbetalen die in verhouding staan met wat onze werkzaamheden toevoegen aan de games, gaan we onze waarde op deze manier aantonen."

Een woordvoerder van Microsoft liet in een statement aan Insider Gaming weten dat ze het quality assurance-team als een belangrijk onderdeel van gameontwikkeling zien. "We respecteren het recht van het team om hun standpunten te uiten en willen graag een eerlijke en rechtvaardige oplossing vinden die de bijdrage van het team erkent."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!