Armored Core 6: Fires of Rubicon volgt geen openwereldformule.
Dat vertelt de ontwikkelaar in een interview (vertaald door Exputer). Volgens Masaru Yamamura overwoog het team wel om een openwereldgame te maken, maar besloot men later dat die formule niet bij Armored Core past. "We concludeerden dat het geen titel gecentreerd rond exploratie moest worden, zoals Elden Ring en de Souls-serie", vertelt hij. Volgens Yamamura is de charme van de reeks dat de movement van spelers afhankelijk is van de manier waarop ze mechs bouwen en dat past volgens hem niet goed in een openwereldgame.
De game belooft "snelle gevechten, gedetailleerde customisatie en spannende baasgevechten" te bieden. Het spel bevat een nieuw verhaal dat ook te begrijpen is voor nieuwkomers. Spelers infiltreren Rubicon 3 als onafhankelijke huurmoordenaar en komen in een strijd tussen de facties terecht.
Armored Core 6: Fires of Rubicon komt op 25 augustus uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.