Arkane toont multiplayerelement in Deathloop
In een uitgebreide video toont Arkane Lyon voor het eerst het multiplayerelement dat aanwezig is in Deathloop.
In de video worden beelden getoond en vertellen regisseur Dinga Bakaba, campaign designer Dana Nightingale en narrative designer Bennett Smith meer over wat spelers kunnen verwachten.
Hoewel de game vooral een singleplayeravontuur is, kunnen spelers als Colt op sommige momenten slechterik Julianna Blake tegenkomen. Dit laatste personage kan zowel door AI als door een speler worden bestuurd. Iemand kan het uiterlijk van dit personage aanpassen en vervolgens besluiten om de game van een vriend of van een random speler te bezoeken.
Julianna heeft dezelfde krachten en wapens als Colt, behalve dan 'Reprise', waarmee Colt nadat hij doodgaat weer tot leven gewekt kan worden. Julianna kan dat niet, waardoor mensen die in iemands spel zitten voorzichtiger moeten zijn.
Als spelers geen zin hebben om het tegen Julianna op te nemen, kan men zich in de spelwereld verstoppen. De beloningen die men krijgt voor het doden van Julianna moeten mensen echter toch verleiden om de confrontatie aan te gaan. Onder andere krachtige wapens, een nieuwe kracht of een upgrade voor een kracht vallen onder de mogelijkheden.
Deathloop is ontwikkeld door Arkane Studios, de ontwikkelaar van games als Dishonored en Prey. De studio is onderdeel van Bethesda en dus ZeniMax, dat binnenkort overgenomen wordt door Microsoft. De game is op consoles echter minstens een jaar exclusief op PlayStation 5, omdat die deal al voor de overname is gesloten. Het spel verschijnt ook op pc. De game komt op 14 september uit.
In Deathloop arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Ze zitten gevangen in een soort loop waarbij de dag zich telkens herhaalt, tenzij men op één dag de acht doelwitten op de juiste volgorde doodt. Het doel is de doelwitten vinden, de volgorde aanhouden en daarmee de loop te doorbreken.