Apex Legends-seizoenen hebben straks twee betaalde battle passes
Nieuws

Apex Legends-seizoenen hebben straks twee betaalde battle passes

Daardoor wordt het voor spelers twee keer zo duur om alles bij te houden

Vanaf het aankomende tweeëntwintigste seizoen van Apex Legends worden seizoenen in tweeën verdeeld, en komen er dus ook twee betaalde battle passes beschikbaar.

Dat heeft ontwikkelaar Respawn Entertainment aangekondigd. Het meest opvallende hieraan is dat beide battle passes afzonderlijk voor 9,99 dollar over de toonbank gaan. Dat is nagenoeg gelijk aan de prijs van één oude battle pass voor een geheel seizoen (950 Apex Coins, waarbij 1000 Coins 9,99 dollar kosten).

Elke battle pass zal daarbij zestig niveaus aan beloningen bevatten, in plaats van de honderdtien beloningen in een oude battle pass. De nieuwe Premiem+-tier, dat de huidige Premium Bundle vervangt, zal elk halve seizoen 19,99 dollar kosten, en de gratis tier blijft logischerwijs gratis.

De nieuwe battle passes zijn niet meer met Apex Coins te koop. Voorheen konden spelers tijdens seizoenen een aantal Apex Coins verdienen om een deel van de volgende battle pass mee te bekostigen, maar de nieuwe battle passes zijn dus alleen nog maar met echt geld te koop.

Respawn verdedigt bovenstaande wijzigingen met de melding dat dit nieuwe systeem "toegankelijker en realistischer is voor onze globale spelersgemeenschap" en dat dit "de battle pass haalbaar en waardevoller maakt qua tijd en geld". Logischerwijs zijn spelers het hier niet mee eens. Zo wordt er op de subreddit van de game gesproken over "schandalige geldklopperij", en ook in de reacties op X is de boventoon uiterst negatief.

Het eenentwintigste seizoen van Apex Legends, Upheaval, loopt in augustus af - daarna staat het tweeëntwintigste seizoen met de nieuwe battle passes voor de deur.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!