Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan
Nieuws

Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan

Uiteindelijk moet er zelfs iets komen dat EA 'Apex 2.0' noemt

Electronic Arts en Respawn Entertainment zijn van plan om de gameplay van Apex Legends ergens na de release van de nieuwe Battlefield flink aan te passen.

Dat liet EA's CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van de uitgever. Wilson gaf ook al aan dat de nieuwe Battlefield ergens voor april 2026 uitkomt en de grote update die Apex Legends aanpast moet volgens hem dus ergens daarna volgen.

Wilson laat weten dat "het zakelijke traject van de franchise (Apex Legends) al enige tijd niet de kant op gaat die we zouden willen. Ik geloof dat we op een gegeven moment een betekenisvollere update voor Apex Legends uit moeten brengen om het spel een zo breed mogelijke game-ervaring te maken. Het team werkt daar hard aan."

De CEO blikte zelfs verder vooruit en ziet na de update volgend jaar nog grotere veranderingen voor de game aan de horizon. "We verwachten dat Apex Legends een van de franchises is die (jaren blijft groeien), en dat we uiteindelijk een nog grotere, betekenisvollere update nodig hebben, een Apex 2.0 bijvoorbeeld. Dit wordt niet de uiteindelijke versie van Apex. Het team is enorm toegewijd."

Afgelopen najaar gaf Wilson al aan dat het liever het huidige Apex Legends blijft verbeteren dan een vervolg uitbrengt. Daar lijkt de topman nu nog altijd achter te staan, tenzij hij met 'Apex 2.0' een vervolg bedoelt natuurlijk - maar gezien zijn woorden lijkt hij het eerder te hebben over het blijven verbeteren en aanpassen van de huidige Apex Legends-ervaring.

Die 'brede game-ervaring' is een belangrijk element van EA's strategie, zo liet Wilson doorschemeren. "Om meer dan alleen de huidige fanatieke spelers te bereiken, moeten games een directe connectie hebben met de eisen van spelers die zoeken naar gedeelde werelden en diepere betrokkenheid naast verhalen van hoge kwaliteit." Hij haalt daarbij direct de tegenvallende resultaten van Dragon Age: The Veilguard aan. De vorig najaar uitgekomen game was wat Wilson betreft niet succesvol genoeg omdat het "niet resoneerde bij een zo breed mogelijk publiek binnen deze enorm competitieve markt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Capcom Fighting Collection 2 arriveert in mei
Nieuws

Capcom Fighting Collection 2 arriveert in mei

Daarnaast is Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics nu ook op Xbox One verkrijgbaar

Capcom Fighting Collection 2 komt op 16 mei uit voor consoles en pc, zo kondigde Capcom eerder deze week tijdens een livestream aan.

Het was al bekend dat de collectie er aan zat te komen, maar nu is er dus een precieze releasedatum bekend. De collectie bevat de volgende games:

  • Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro

  • Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001

  • Capcom Fighting Evolution

  • Street Fighter Alpha 3 UPPER

  • Project Justice

  • Power Stone

  • Power Stone 2

  • Plasma Sword: Nightmare of Bilstein

Alle spellen worden uitgerust met rollback netcode en online multiplayer. Ook zijn er trainingsmodi voor spelers om in te oefenen. De collectie verschijnt op PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc.

Overigens is sinds gisteren ook Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics verkrijgbaar op Xbox One, nadat de collectie vorig jaar al op PlayStation 4, Switch en Steam verscheen. Deze games zitten in de collectie:

  • X-Men Children of the Atom

  • Marvel Super Heroes

  • X-Men vs. Street Fighter

  • Marvel Super Heroes vs. Street Fighter

  • Marvel vs. Capcom Clash of Super Heroes

  • Marvel vs. Capcom 2 New Age of Heroes

  • The Punisher

  • Capcom Fighting Collection 2

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sonic Racing-studio gaat geen games rondom eigen IP's meer maken
Nieuws

Sonic Racing-studio gaat geen games rondom eigen IP's meer maken

De koerswijziging heeft ontslagen tot gevolg

Het Britse Sumo Digital, onder andere bekend van de Sonic Racing-spellen en Snake Pass, heeft aangegeven geen games meer gebaseerd op originele IP's te ontwikkelen. Dit resulteert tevens in een onbekend aantal ontslagen.

Het bedrijf gaat zich voorts alleen richten op het ontwikkelen van games voor partners. In een statement laat de ontwikkelaar weten dit besluit te hebben genomen om "onze creatieve ambities en de commerciële realiteiten te balanceren en zo voor stabiliteit en succes op de lange termijn te zorgen".

Sumo Digital staat vooral bekend om games die voor andere bedrijven zijn ontwikkeld. Denk naast de Sonic Racing-games bijvoorbeeld ook aan Sackboy: A Big Adventure. Ook hielp het bedrijf mee aan titels als Crackdown 3 en LittleBigPlanet 3. Het bedrijf heeft echter ook eigen IP ontwikkeld, zoals Snake Pass. VGC laat weten te hebben vernomen dat er recentelijk nog meerdere originele projecten in ontwikkeling waren bij Sumo.

De ontwikkelaar laat weten dat deze verandering in strategie "een impact zal hebben op onze studio's en werknemers. We willen de impact zoveel mogelijk minimaliseren en alle opties onderzoeken om talent vast te houden, en degenen die getroffen worden ondersteunen met transparantie, hulp en compassie."

Vorig jaar werd al vijftien procent van de werknemers van Sumo Group - de overkoepelende naam van alle studio's die onder Sumo Digital vallen - ontslagen. Ook The Chinese Room (Little Orpheus, Dear Esther) valt onder Sumo Group. In 2022 werd Sumo Group overgenomen door het Chinese Tencent.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!