Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan
Nieuws

Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan

Uiteindelijk moet er zelfs iets komen dat EA 'Apex 2.0' noemt

Electronic Arts en Respawn Entertainment zijn van plan om de gameplay van Apex Legends ergens na de release van de nieuwe Battlefield flink aan te passen.

Dat liet EA's CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van de uitgever. Wilson gaf ook al aan dat de nieuwe Battlefield ergens voor april 2026 uitkomt en de grote update die Apex Legends aanpast moet volgens hem dus ergens daarna volgen.

Wilson laat weten dat "het zakelijke traject van de franchise (Apex Legends) al enige tijd niet de kant op gaat die we zouden willen. Ik geloof dat we op een gegeven moment een betekenisvollere update voor Apex Legends uit moeten brengen om het spel een zo breed mogelijke game-ervaring te maken. Het team werkt daar hard aan."

De CEO blikte zelfs verder vooruit en ziet na de update volgend jaar nog grotere veranderingen voor de game aan de horizon. "We verwachten dat Apex Legends een van de franchises is die (jaren blijft groeien), en dat we uiteindelijk een nog grotere, betekenisvollere update nodig hebben, een Apex 2.0 bijvoorbeeld. Dit wordt niet de uiteindelijke versie van Apex. Het team is enorm toegewijd."

Afgelopen najaar gaf Wilson al aan dat het liever het huidige Apex Legends blijft verbeteren dan een vervolg uitbrengt. Daar lijkt de topman nu nog altijd achter te staan, tenzij hij met 'Apex 2.0' een vervolg bedoelt natuurlijk - maar gezien zijn woorden lijkt hij het eerder te hebben over het blijven verbeteren en aanpassen van de huidige Apex Legends-ervaring.

Die 'brede game-ervaring' is een belangrijk element van EA's strategie, zo liet Wilson doorschemeren. "Om meer dan alleen de huidige fanatieke spelers te bereiken, moeten games een directe connectie hebben met de eisen van spelers die zoeken naar gedeelde werelden en diepere betrokkenheid naast verhalen van hoge kwaliteit." Hij haalt daarbij direct de tegenvallende resultaten van Dragon Age: The Veilguard aan. De vorig najaar uitgekomen game was wat Wilson betreft niet succesvol genoeg omdat het "niet resoneerde bij een zo breed mogelijk publiek binnen deze enorm competitieve markt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix belooft aankomende 'Chrono Trigger-projecten'
Nieuws

Square Enix belooft aankomende 'Chrono Trigger-projecten'

De rpg kwam dertig jaar geleden uit

Square Enix heeft laten weten dat het aan "verschillende projecten" werkt rondom Chrono Trigger. Dit ter ere van het dertigjarige jubileum van de game.

"Nu we het dertigste jubileumviering naderen, zullen we gedurende het jaar verschillende projecten uitbrengen die verder gaan dan de wereld van de game", zo schrijft het bedrijf in het Japans op X. Daarmee willen we onze dankbaarheid uiten naar iedereen die tot nu toe Chrono Trigger heeft gespeeld."

Wat deze projecten inhouden is niet bekend, maar fans hopen al jaren op een remake van de klassieke rpg die in 1995 uitkwam op de SNES. Gezien de woordkeuze heeft Square Enix het echter niet per se over gamereleases.

Chrono Cross wordt gezien als een van de beste klassieke rpg's die ooit is uitgebracht. Zoals gezegd kwam de game in 1995 uit op de SNES, al verscheen de game niet in Europa. Uiteindelijk kwam het spel naar Europa toen de game later op Nintendo DS, smartphones en pc verscheen. Final Fantasy-bedenker Hironobu Sakaguchi, Dragon Quest-bedenker Yuji Horri, en wijlen Dragon Ball-bedenker Akira Toriyama maakten onderdeel uit van het ontwikkelteam.

Vervolg Chrono Cross verscheen in 1999 op PlayStation. In 2022 kwam er een nieuwe versie van de game uit genaamd Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition.

Square Enix zendt in de nacht van 14 op 15 maart een livestream met muziek uit de Chrono Trigger-soundtrack uit via YouTube.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Disco Elysium-studio onthult nieuwe game Project C4
Nieuws

Disco Elysium-studio onthult nieuwe game Project C4

Eerste teaser trailer te zien

ZA/UM Studio, de ontwikkelaar van Disco Elysium, heeft zijn nieuwe game aangekondigd: Project C4.

Het gaat volgens de studio om een "nieuwe, geestverruimende spionage-rpg dat introspectie, diepe door personages aangedreven dialogen en gevechten met hoge inzet mengt, aangestuurd met worpen van dobbelstelen".

Spelers krijgen als zogeheten Operant, die in dienst is van een "twijfelachtige wereldmacht", een "wanhopige opdracht" die hen het leven kan kosten, "of erger - ze kan blootstellen aan wat ze echt zijn".

Spelers kunnen in-game psychiatrische drugs innemen om de hersenen van het hoofdpersonage te veranderen en zo "het gewelddadige canvas van het echte leven te overleven". De gedachten van het hoofdpersonage kunnen dan ook gewist en aangepast worden. Hieronder is een eerste teaser trailer te zien, maar verdere details zijn schaars. Zo is niet bekend wanneer en op welke systemen de game uitkomt.

ZA/UM heeft dan wel het geprezen Disco Elysium ontwikkeld en de rechten op de game in handen, maar veel sleutelfiguren binnen de ontwikkeling zijn inmiddels vertrokken en hebben eigen studio's opgericht naar aanleiding van claims over giftig werkgedrag en ontslagrondes. Zo zijn studio's als Dark Math Games, Summer Eternal en Longdue ontstaan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!