Apex Legends gaat net als Fortnite terug naar de begindagen
Nieuws

Apex Legends gaat net als Fortnite terug naar de begindagen

Het drieëntwintigste seizoen is nu van start

Het drieëntwintigste seizoen van Apex Legends is begonnen. Het seizoen bevat een modus die de begindagen van de battle royale-game simuleert.

Op een nostalgische wijze terug in de tijd gaan is hip binnen het genre: Fortnite doet dit sinds vorig jaar, en deze maand kunnen spelers in dat spel Chapter 2 opnieuw ervaren. Apex Legends doet in het nieuwe seizoen, genaamd 'From the Rift', iets soortgelijks.

Het nieuwe seizoen bevat een modus genaamd Launch Royale. Hierin wordt de game min of meer teruggezet naar 2019, inclusief dezelfde helden, wapens en mogelijkheden. Dit om zowel spelers van het eerste uur te vermaken als relatief nieuwe spelers de begindagen van het spel mee te laten maken.

Het nieuwe seizoen voert nog veel meer wijzigingen door. Zo is het personage Lifeline op de schop gegaan. Naast een nieuw uiterlijk zijn ook haar moves aangepast. Haar Ultimate-actie - de Care Package - is bijvoorbeeld vervangen voor D.O.C.'s Halo, een cirkelvormig schild waar zij en andere spelers tijdelijk kunnen schuilen voor vijandig vuur.

Ook nieuw zijn Rift Relics. Wanneer de bliksem ergens op de map inslaat, is daar een Rift Relic te vinden die spelers speciale loot geeft. Zo komt de EPG-1, een wapen uit Titanfall, beschikbaar. Verder zijn er nu ook Boost Kits die tijdens potjes speciale krachten geven. Lees hier alle patch notes.

Watch on YouTube
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!