Apex Legends gaat 120 fps ondersteunen op consoles
Nieuws

Apex Legends gaat 120 fps ondersteunen op consoles

Eindelijk meer frames

Apex Legends krijgt binnenkort ondersteuning voor 120 fps voor de huidige generatie consoles. De ondersteuning komt gelijktijdig met het nieuwe seizoen Breakout, dat 13 februari van start gaat.

Dat maakt ontwikkelaar Respawn Entertainment bekend. Fans van de game hebben al lange tijd gevraagd om een dergelijke modus voor de shooter. Apex Legends is een van de weinige gratis battle royale-games die nog geen ondersteuning biedt voor 120 frames per seconde. Games zoals Call of Duty Warzone en Fortnite bieden deze framerate al geruime tijd aan. De exacte beperkingen van deze grafische modus zijn nog niet bekend. Vaak wordt de resolutie verlaagd of worden andere grafische instellingen, zoals draw distance, aangepast om de gewenste framerate te bereiken.

Watch on YouTube

De 120fps-modus maakt deel uit van het seizoen 20, Breakout. Dit seizoen viert onder andere het vijfjarig bestaan van Apex door de terugkeer van Thunderdome, een geliefd gebied uit een eerdere versie van de Apex-map King's Canyon. Bovendien voert de ontwikkelaar ingrijpende veranderingen door, zoals een vernieuwd schildsysteem en de toevoeging van Legend Upgrades.

Breakout gaat van start op 13 februari op PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch en pc.  Lees Ruans preview voor meer details over seizoen 20 en het vijfjarig bestaan van Apex Legends.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error