Alan Wake-studio wil 'de Europese Naughty Dog' zijn
De The Last of Us-studio zou veel invloed hebben gehad op Alan Wake 2 en Quantum Break
Als het aan Alan Wake- en Control-ontwikkelaar Remedy Entertainment ligt, zal de studio bekend komen te staan als de Europese versie van The Last of Us-studio Naughty Dog.
Dat meldde Alan Wake 2-regisseur Kyle Rowley in de Behind the Voice-podcast. Daarin laat hij weten dat Remedy veel inspiratie heeft opgedaan van de Amerikaanse studio achter The Last of Us, Uncharted en het aankomende Intergalactic: The Heretic Prophet.
Deze invloeden zouden al merkbaar zijn sinds Remedy's Quantum Break, en zouden ook veel invloed hebben gehad op de ontwikkeling van Alan Wake 2. "Ik denk dat we moeten mikken op het worden van de Europese versie van Naughty Dog", zo stelde Rowley.
Het uit Finland afkomstige Remedy werkt op dit moment onder andere aan FBC: Firebreak - een multiplayergame gesitueerd in het Control-universum - een vervolg op Control en een remakecollectie van Max Payne 1 en 2.