Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5
Gamer.nl
Nieuws

Age of Mythology: Retold en Age of Empires 2: Definitive Edition komen naar PS5

Ook is er dlc voor beide games aangekondigd

Zowel Age of Mythology: Retold als Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnen aankomende lente op PlayStation 5.

Dat heeft Microsoft aangekondigd. Beide games zijn al speelbaar via Xbox en pc, maar krijgen wel nieuwe dlc - tegelijk daarmee zullen de PS5-versies uitkomen.

Age of Mythology: Retold komt op 4 maart uit voor PlayStation 5. Het gaat om een remaster van Age of Mythology, een spin-off van de Age of Empires-reeks. De game richt zich vooral op Egyptische, Griekse en Noordse legendes in plaats van historische gebeurtenissen. Retold is zoals gezegd een remaster en houdt de gameplay van het origineel intact, maar verbetert de graphics en voegt daarbij nieuwe content toe.

Tegelijk met de PS5-release van de game komt er ook nieuwe dlc uit, genaamd Immoretal Pillars, dat zich richt op Chinese cultuur en mythologie. De dlc bevat twaalf nieuwe goden (waaronder Fuxy, Zhurong, Shennong en meer), een campagne met negen niveaus en zeven nieuwe maps.

De PS5-versie van Age of Empires 2: Definitive Edition volgt ergens aankomend voorjaar. Afgelopen najaar spotten fans al de mogelijkheid dat de game naar PS5 zou komen. Het spel verscheen in 2019 voor pc en in 2023 op Xbox-consoles. Alle content en dlc uit de oorspronkelijke game wordt meegenomen in deze definitieve editie, waaronder 83 maps, 42 verschillende samenlevingen en 34 campagnes voor de singleplayer. Het was daarbij een van de games die vorig jaar in geruchten genoemd werden en waarvan Microsoft zou overwegen om ze op andere platforms uit te brengen.

Volgens Microsoft kunnen alle spelers van Age of Empires 2: Definitive Edition aankomende lente "een van de meest spectaculaire uitbreidingen voor de game tot nu toe verwachten, vol met nieuwe content en nieuwe samenlevingen voor Ranked Play".

Watch on YouTube
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'

De Microsoft-topman wil zoveel mogelijk mensen bereiken

Phil Spencer, de baas van de gamedivisie van Microsoft, heeft benadrukt dat Nintendo een belangrijke partner is en dat er Xbox-games op Nintendo Switch 2 uit zullen komen.

Dat meldde hij in een interview met Variety. "We hebben de eerste Switch ondersteund en willen dat ook voor Switch 2 doen", zo vertelde hij. "Nintendo is een geweldige partner. (Games uitbrengen op Nintendo-consoles) is een unieke manier voor ons om mensen te bereiken die niet op pc of Xbox spelen. Op die wijze kunnen we onze gemeenschap van mensen die om onze franchises geven laten groeien. Dat is erg belangrijk voor ons, omdat we zo in onze games kunnen blijven investeren."

Spencer vervolgde: "Ik geloof erg in wat Nintendo betekent voor onze industrie en dat we ze blijven ondersteunen. En wij krijgen ook ondersteuning van hen voor onze franchises, dat is een belangrijk onderdeel van onze toekomst."

Ondanks dat de Nintendo Switch 2 eerder deze maand volledig uit de doeken werd gedaan en een releasedatum van 5 juni kreeg, werden er geen grote Microsoft-titels voor de console onthuld. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat spellen als Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator naar de console komen. Daarbij heeft het bedrijf tijdens de rechtszaak met de Federal Trade Commission al akkoord gegeven de Call of Duty-franchise naar Nintendo-platforms te brengen. Sowieso heeft Spencer begin dit jaar al bevestigd dat er Xbox-games naar Switch 2 zullen komen.

Microsoft gaf eerder al aan dat het bedrijf aan een Xbox-handheld werkt. Spencer werd in het interview met Variety dan ook gevraagd of hij niet denkt dat dit botst met de doelgroep van de Switch-consoles. "Verschillende creators en andere platformhouders inspireren mij. Maar ik geloof in de plannen die we hebben. We zijn overduidelijk aan het veranderen wat Xbox betekent en we ontmoeten spelers op veel verschillende plekken. Er zijn drie miljard mensen op aarde die games spelen en ik word elke dag wakker met de gedachte over hoe Xbox relevanter kan zijn voor die drie miljard mensen."

Hij had het antwoord op die kwestie ook al paraat: "Door een leider te zijn in hoe onze games en onze platformfeatures op zoveel mogelijk plekken beschikbaar zijn, of dat nou op de cloud is, of op pc, of mensen die op console spelen. Ons doel is om onze franchises te laten groeien en ons platform belangrijk te laten zijn voor een zo groot mogelijk gedeelte van die drie miljard gamers."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers

De gamedivisie van Niantic is eerder al gekocht door Scopely

Niantic, het bedrijf waar Pokémon Go tot voor kort werd ontwikkeld, ontslaat 68 werknemers.

Dat blijkt uit documentatie gevonden door Game Developer. Het gaat daarbij specifiek om Niantic Spatial, de nieuwe naam van het bedrijf nadat diens gamedivisie werd overgenomen door Scopely. De ontslagen worden pas op 20 mei doorgevoerd en het is dan ook niet bekend binnen welke afdelingen deze ontslagen vallen.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat Scopely 3,5 miljard dollar betaalde voor de gamedivise van Niantic. Daarmee heeft Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen gekregen. Toen werd gemeld dat alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over zouden gaan naar Scopely.

De hierboven gemelde ontslagronde vindt dus niet plaats binnen de gamedivisie, dat nu onderdeel uitmaakt van Scopely. In plaats daarvan vallen de ontslagen bij Niantic, dat geen games meer ontwikkelt maar zich richt op AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!