Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt
Gamer.nl
Nieuws

Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt

Ook is de eerste trailer van het aankomende tweede seizoen gedeeld

Activision Blizzard heeft voor het eerst duidelijkheid gegeven over hoe matchmaking in de multiplayer van moderne Call of Duty-games werkt.

Matchmaking is een benaming voor het proces van spelers die een multiplayerpotje zoeken in een game en, gebaseerd op diverse statistieken en informatie, automatisch aan een potje worden toegevoegd. In een uitgebreide blogpost vertelt het bedrijf hoe dit in de Call of Duty-multiplayer te werk gaat.

Volgens Activision staat een plezierige ervaring voorop. Daarom is de voornaamste statistiek waar tijdens matchmaking op wordt gelet de internetverbinding van de speler. "Ping is koning", zo wordt gemeld, waarbij ping staat voor de latency die optreedt tijdens het spelen, afhankelijk van de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding. Hoe lager de ping, hoe stabieler en sneller het internet. Het lijkt er dus op dat de prioriteit ligt bij spelers met een vergelijkbare verbinding bij elkaar in een potje plaatsen. Gerelateerd daaraan is de tijd die nodig is om aan een potje te beginnen - hoe sneller, hoe beter. "We willen liever tijd spenderen aan het spelen van de game, dan wachten op een potje."

Daarna volgen diverse andere factoren waar op gelet wordt tijdens matchmaking, waaronder de skills van spelers, genoeg variatie in speellijsten, modi en maps, op welk platform en of men met controller of muis en toetsenbord speelt, en of voice chat aan of uit staat. "Elke keer wanneer een speler begint met matchmaking in multiplayer, gaat men door al deze factoren om andere spelers te vinden (die ook allemaal worden geanalyseerd), om zo een lobby te creëren die stabiel en competitief is."

Daarnaast is er een trailer uitgekomen voor het aankomende tweede seizoen van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Warzone, dat op 7 februari van start gaat. In de video zijn drie nieuwe 6v6-multiplayermaps te zien die gedurende het seizoen worden toegevoegd, genaamd Stash House, Vista en Departures. Daarnaast worden diverse aankomende modi getoond, waaronder Overgrown, gebaseerd op de aankomende televisieserie The Walking Dead: The Ones Who Live.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!