Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt
Nieuws

Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt

Ook is de eerste trailer van het aankomende tweede seizoen gedeeld

Activision Blizzard heeft voor het eerst duidelijkheid gegeven over hoe matchmaking in de multiplayer van moderne Call of Duty-games werkt.

Matchmaking is een benaming voor het proces van spelers die een multiplayerpotje zoeken in een game en, gebaseerd op diverse statistieken en informatie, automatisch aan een potje worden toegevoegd. In een uitgebreide blogpost vertelt het bedrijf hoe dit in de Call of Duty-multiplayer te werk gaat.

Volgens Activision staat een plezierige ervaring voorop. Daarom is de voornaamste statistiek waar tijdens matchmaking op wordt gelet de internetverbinding van de speler. "Ping is koning", zo wordt gemeld, waarbij ping staat voor de latency die optreedt tijdens het spelen, afhankelijk van de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding. Hoe lager de ping, hoe stabieler en sneller het internet. Het lijkt er dus op dat de prioriteit ligt bij spelers met een vergelijkbare verbinding bij elkaar in een potje plaatsen. Gerelateerd daaraan is de tijd die nodig is om aan een potje te beginnen - hoe sneller, hoe beter. "We willen liever tijd spenderen aan het spelen van de game, dan wachten op een potje."

Daarna volgen diverse andere factoren waar op gelet wordt tijdens matchmaking, waaronder de skills van spelers, genoeg variatie in speellijsten, modi en maps, op welk platform en of men met controller of muis en toetsenbord speelt, en of voice chat aan of uit staat. "Elke keer wanneer een speler begint met matchmaking in multiplayer, gaat men door al deze factoren om andere spelers te vinden (die ook allemaal worden geanalyseerd), om zo een lobby te creëren die stabiel en competitief is."

Daarnaast is er een trailer uitgekomen voor het aankomende tweede seizoen van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Warzone, dat op 7 februari van start gaat. In de video zijn drie nieuwe 6v6-multiplayermaps te zien die gedurende het seizoen worden toegevoegd, genaamd Stash House, Vista en Departures. Daarnaast worden diverse aankomende modi getoond, waaronder Overgrown, gebaseerd op de aankomende televisieserie The Walking Dead: The Ones Who Live.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!