Activision bevestigt Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Activision bevestigt Call of Duty: Black Ops 6

Via een advertentie

Via een advertentie in de Amerikaanse krant USA Today heeft Activision het bestaan van Call of Duty: Black Ops 6 bevestigd.

De advertentie verschijnt na een teaservideo op de website thetruthlies.com, die lijkt te verwijzen naar eerdere Black Ops-games. De boodschap 'the truth lies' zou duiden op het einde van Black Ops Cold War, waarin spelers konden kiezen of ze de locatie van vijand Perseus verraden. Verder toont de video een bewerkte versie van Mount Rushmore, die recent verscheen in USA Today.

De advertentie bevat ook het logo van de game, dat afstapt van de Romeinse cijfers. Daarmee heet de game voluit 'Call of Duty: Black Ops 6'. Eerder deelde ingewijde Billbil-kun een wazig artwork van de game.

Inmiddels hebben Activision en ontwikkelaar Treyarch de naam ook officieel onthuld via sociale media. "Een donker nieuw hoofdstuk van de Black Ops-reeks begint", schrijft men. Raven Software is ook betrokken bij de ontwikkeling.

Over de setting van Black Ops 6 gaan veel geruchten. Zo zou het een direct vervolg op Black Ops 2 zijn, en zich daarmee in de nabije toekomst afspelen. Anderzijds zou de game eerst 'Black Ops Gulf War' hebben geheten en zich afspelen in de jaren 90. Volgens Insider Gaming legt ontwikkelaar Treyarch in ieder geval meer nadruk op een open spelwereld dan voorheen.

Naar verwachting wordt de game op zondag 9 juni onthuld tijdens de Xbox Game Showcase, waarna een speciale presentatie rondom Black Ops 6 gepland staat. De releasedatum van de game is volgens meerdere ingewijden in oktober, vermoedelijk 25 oktober.

Lees hier alles wat we al weten over Call of Duty: Black Ops 6.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error