Twee nieuwe Control-games in ontwikkeling
Gamer.nl
Nieuws

Twee nieuwe Control-games in ontwikkeling

Remedy Entertainment werkt aan twee projecten die zich afspelen in de wereld van Control. Het gaat om een multiplayer spin-off en een Control-game met een "groter budget". 

De aankondiging is te vinden in een blogpost op de website van Remedy. Hier geeft regisseur Mikael Kasurinen een update over de nieuwe Control-games. De eerste game heeft de werknaam Project Condor. Deze spin-off ondersteunt PvE-multiplayer voor vier spelers, wat ook te zien is in eerste concept art. Kasurinen snapt dat veel fans sceptisch zijn over multiplayer omdat Remedy bekendstaat om hun singleplayer-games. "Ik geloof dat we gedeelde ervaringen kunnen creëren zonder de unieke DNA van wie we zijn of de verhalen die we vertellen tekort te doen." In eerste instantie is er een budget van 25 miljoen euro beschikbaar voor de ontwikkeling van Project Condor. 

©GMRimport

Over de tweede game is nog weinig bekend, behalve dat het om een Control-game gaat met een groter budget. Details ontbreken nog en worden op een later moment gedeeld. Kasurinen waarschuwt wel dat het enige tijd kan duren voordat er informatie over beide projecten wordt gedeeld. 

Eerder werd bekend dat er in totaal vijf games in ontwikkeling zijn bij de Finse studio waaronder CrossfireX en het coöperatieve free-to-play-project Vanguard. Geruchten doen ook de rondte dat het bedrijf werkt aan een nieuwe Alan Wake. 

Control gaat over The Oldest House, een plek van mysterieuze krachten. Wanneer de directeur van het Federal Bureau of Control wordt gedood door de buitenaardse Hiss, krijgt Jesse Faden bezit over zijn bovennatuurlijke krachten. Aan haar de taak om de strijd aan te gaan met de Hiss en antwoorden te vinden over The Oldest House. De game verscheen in 2019 en heeft inmiddels een update ontvangen voor next-gen consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!