Trophy's aan klassieke game op PlayStation Plus toegevoegd
Nieuws

Trophy's aan klassieke game op PlayStation Plus toegevoegd

Voor het eerst zijn er Trophy's aan een klassieke game die al op PlayStation Plus stond toegevoegd.

Super Stardust Portable verscheen oorspronkelijk op PSP en staat al een halfjaar op PlayStation Plus - mensen met een Premium-abonnement kunnen de game spelen. 

Het spel had voorheen geen Trophy's, maar nu wel, zo merkte een forumbezoeker van PSN Profiles op. De Trophy's zijn deze week via een patch toegevoegd. Er is zelfs een Platinum Trophy om te ontgrendelen. 

Hoewel diverse klassieke games meteen toen ze aan PlayStation Plus werden toegevoegd Trophy's kregen, is het niet eerder gebeurd dat een game die al maanden op de dienst stond alsnog Trophy's heeft ontvangen. 

Gamers hopen dan ook dat dit de weg vrijmaakt voor het toevoegen van Trophy's aan andere klassieke games die al op de service staan, zoals Ridge Racer 2, Tekken 2 en Resident Evil.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijver Jack Ryan-serie werkt aan script voor Just Cause-film
Nieuws

Schrijver Jack Ryan-serie werkt aan script voor Just Cause-film

Blue Beetle-regisseur Ángel Manuel Soto zou de regie op zich nemen

Aaron Rabin, een schrijver van de Tom Clancy's Jack Ryan-reeks, gaat het script voor de Just Cause-verfilming schrijven.

Dat meldt The Wrap. Rabin heeft naast Jack Ryan ook voor Silent River en de aankomende actiethriller Nobody 2 geschreven. Eerder werd al geopperd dat Blue Beetle-regisseur Ángel Manuel Soto de regie op zich neemt.

In 2015 werd al geclaimd dat de productie van een Just Cause-film "snel" zou beginnen en wat later ook dat Jason Momoa de hoofdrol zou spelen. Dit leek uiteindelijk op niets uit te lopen, maar vorig jaar kwam dan toch naar buiten dat Universal Pictures de film wilden produceren.

De Just Cause-games zijn openwereldspellen waarin spelers in grootschalige spelwerelden vooral veel dingen laten ontploffen en in andere actiescènes terecht komen. In 2006 verscheen het eerste deel, gevolgd door drie vervolgen. In 2018 kwam het meest recente deel, Just Cause 4, uit, al werd die game wisselend ontvangen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan
Nieuws

Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan

Uiteindelijk moet er zelfs iets komen dat EA 'Apex 2.0' noemt

Electronic Arts en Respawn Entertainment zijn van plan om de gameplay van Apex Legends ergens na de release van de nieuwe Battlefield flink aan te passen.

Dat liet EA's CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van de uitgever. Wilson gaf ook al aan dat de nieuwe Battlefield ergens voor april 2026 uitkomt en de grote update die Apex Legends aanpast moet volgens hem dus ergens daarna volgen.

Wilson laat weten dat "het zakelijke traject van de franchise (Apex Legends) al enige tijd niet de kant op gaat die we zouden willen. Ik geloof dat we op een gegeven moment een betekenisvollere update voor Apex Legends uit moeten brengen om het spel een zo breed mogelijke game-ervaring te maken. Het team werkt daar hard aan."

De CEO blikte zelfs verder vooruit en ziet na de update volgend jaar nog grotere veranderingen voor de game aan de horizon. "We verwachten dat Apex Legends een van de franchises is die (jaren blijft groeien), en dat we uiteindelijk een nog grotere, betekenisvollere update nodig hebben, een Apex 2.0 bijvoorbeeld. Dit wordt niet de uiteindelijke versie van Apex. Het team is enorm toegewijd."

Afgelopen najaar gaf Wilson al aan dat het liever het huidige Apex Legends blijft verbeteren dan een vervolg uitbrengt. Daar lijkt de topman nu nog altijd achter te staan, tenzij hij met 'Apex 2.0' een vervolg bedoelt natuurlijk - maar gezien zijn woorden lijkt hij het eerder te hebben over het blijven verbeteren en aanpassen van de huidige Apex Legends-ervaring.

Die 'brede game-ervaring' is een belangrijk element van EA's strategie, zo liet Wilson doorschemeren. "Om meer dan alleen de huidige fanatieke spelers te bereiken, moeten games een directe connectie hebben met de eisen van spelers die zoeken naar gedeelde werelden en diepere betrokkenheid naast verhalen van hoge kwaliteit." Hij haalt daarbij direct de tegenvallende resultaten van Dragon Age: The Veilguard aan. De vorig najaar uitgekomen game was wat Wilson betreft niet succesvol genoeg omdat het "niet resoneerde bij een zo breed mogelijk publiek binnen deze enorm competitieve markt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!