The Outer Worlds-componist gaat werken bij PlayStation Studios
Nieuws

The Outer Worlds-componist gaat werken bij PlayStation Studios

The Outer Worlds-componist Justin E. Bell gaat aan de slag bij PlayStation Studios.

Bell heeft elf jaar bij Obsidian Entertainment gewerkt - de studio is inmiddels onderdeel van Microsoft - en was daar de audio director van The Outer Worlds. Ook heeft hij de soundtracks van Pillars of Eternity en Grounded gemaakt.

Bell gaat bij Sony aan de slag als supervising sound designer. Hij is verantwoordelijk om samen met de diverse PlayStation-studio's soundtracks en geluidseffecten van zo hoog mogelijke kwaliteit te maken voor aankomende games. De vacature voor deze rol werd een week geleden gepubliceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'
Nieuws

Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'

Nintendo gaf eerder aan dat het voldoende exemplaren wilde produceren

Een grote Amerikaanse retailer claimt te verwachten dat op de dag dat de Nintendo Switch 2 gereserveerd kan worden, de console uitverkocht zal raken.

Insider Gaming claimt interne e-mails en documenten van een grote Amerikaanse winkelketen in te hebben gezien waarin dit wordt gemeld. Dit ondanks dat Nintendo eerder nog aangaf dat het een groot aantal exemplaren van de console wil produceren om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk tekorten zijn rond de release van de console en 'scalpers' buitenspel worden gezet.

In de documentatie van de Amerikaanse winkelketen wordt ook gemeld dat de reserveringen van de Nintendo Switch 2 op 9 april beschikbaar komen. Eerder deze week ging er nog een gerucht dat de pre-orders op 2 april live zouden gaan. Wat de precieze datum wordt is nog niet officieel bekend. De retailer meldt dat de console in juni uitkomt. Er wordt ook melding gemaakt van een verzamelmunt die mensen met een pre-order zullen ontvangen.

Aankomende woensdag om 15:00 uur Nederlandse tijd zendt Nintendo een Direct-livestream uit waar meer informatie over de Switch 2 en diens games wordt gegeven. Naar verwachting wordt daar ook duidelijkheid gegeven over de releasedatum, prijs en pre-order-datum van de console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn
Nieuws

Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn

Via een patch zou de mogelijkheid inmiddels verwijderd zijn

In de deze week uitgekomen early access-versie van levenssimulator Inzoi konden spelers in eerste instantie tegen kinderen rijden met een auto. Volgens de ontwikkelaar ging het om een bug.

Toen Inzoi gisteren via Steam Early Access beschikbaar kwam, verschenen er al snel filmpjes online waarin te zien is dat men met auto's kinderen aan kan rijden. Eerder werd al bekendgemaakt dat personages in de game konden sterven door aangereden te worden, maar normaliter blijven kinderen in games buiten schot.

Een woordvoerder van Krafton heeft het volgende aan Eurogamer laten weten: "Dit wordt veroorzaakt door een onbedoelde bug en is opgelost met een nieuwe patch. Deze weergaves zijn enorm ongepast en tonen niet de intentie en waardes van Inzoi. We begrijpen hoe serieus deze situatie is en versterken ons interne reviewproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen."

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft". De game viel al snel op door de realistische graphics en een vorig jaar uitgekomen demo waarmee spelers alvast personages konden creëren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!