The Last Of Us-serie blijkt één na grootste HBO-première sinds 2010
Nieuws

The Last Of Us-serie blijkt één na grootste HBO-première sinds 2010

De eerste aflevering van The Last of Us betreft de één na grootste première van een HBO-serie sinds 2010.

Dat heeft de streamingdienst aangekondigd, zo schrijft Deadline. Er keken 4,7 miljoen mensen via HBO en HBO Max. Het is daarmee de één na populairste eerste aflevering van een serie op het netwerk sinds de première van Boardwalk Empire uit 2010. Daar keken 4,81 miljoen mensen naar. Alleen de eerste aflevering van Game of Thrones-spin-off House of the Dragon trok vorig jaar meer kijkers, namelijk 9,986 miljoen.

Het gaat hierbij overigens alleen om kijkers op de eerste dag van release. Volgens HBO is dat aantal meestal zo'n twintig tot veertig procent van het complete publiek dat uiteindelijk naar een aflevering van een serie kijkt.

In de serie, die in Nederland op HBO Max te zien is, speelt Pedro Pascal de rol van Joel en Bella Ramsey de rol van Ellie. Elke zondagnacht komt er een nieuwe aflevering online - het eerste seizoen telt negen afleveringen en vertelt het verhaal van de eerste game en bijbehorende uitbreiding Left Behind. De serie is geschreven door gameregisseur Neil Druckmann en Chernobyl-schrijver Craig Mazin. De show wordt tot nu toe bejubeld door critici en kijkers.

Op plekken als Spotify en iTunes is ook een officiële podcast begonnen die na elke nieuwe aflevering online komt. De podcast wordt gepresenteerd door Troy Baker, die de rol van Joel speelt in de games. Ook showrunners Mazin en Druckmann komen aan het woord. Eerder vandaag verscheen er ook een nieuwe trailer van de serie waarin beelden van aankomende afleveringen te zien zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error