The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring
Nieuws

The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring

Naughty Dogs Neil Druckmann geeft aan dat hij gefascineerd is geraakt door subtiele verhaalvertelling in games, zoals in het vorig jaar verschenen FromSoftware-spel Elden Ring.

Dat meldt hij in een interview met The Washington Post. De bedenker van The Last of Us werd gevraagd over zijn mening over verhaalvertelling in games en hoe het zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld.

"Ik ben tegenwoordig vooral gefascineerd door games als Elden Ring en Inside, die niet zoveel leunen op een traditioneel narratief om toch een verhaal te vertellen. Ik denk dat veel van de beste verhaalvertelling in The Last of Us niet alleen in de tussenfilmpjes plaatsvindt, maar ook in de gameplay, het rondlopen in een ruimte en de geschiedenis van een ruimte leren door het te onderzoeken."

Hij vervolgt: "Dat geeft mij veel plezier in games - spellen die er op vertrouwen dat spelers zelf dingen kunnen achterhalen en die niet constant hun hand vasthouden. Daar ben ik op dit moment er gefascineerd door."

In games als Elden Ring en Inside zitten nauwelijks tot geen tussenfilmpjes. In plaats daarvan vertellen de diverse omgevingen en de aanwezige gameplay vaak het grootste deel van het verhaal, al is de beschrijving van items in Elden Ring ook uitgebreid, wat extra achtergrondinformatie kan bieden.

Druckmanns fascinatie met dit soort verhaalvertelling hoeft echter niet te betekenen dat de verhaalvertelling uit The Last of Us of Uncharted helemaal verdwijnt uit toekomstige Naughty Dog-games. "Het betekent niet dat we nooit meer dialogen of tussenfilmpjes zullen gebruiken. Dat zijn nu eenmaal gereedschappen in je gereedschapsdoos. Het gaat erom hoe je al die verschillende aspecten gebruikt - sommigen afkomstig uit andere vormen van media, sommigen via gevonden notities en de omgeving die een verhaal vertelt."

Druckmann kon geen details geven over de projecten waar men bij Naughty Dog op dit moment aan werkt. Het is bekend dat de studio een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us ontwikkelt, maar men heeft ook een andere game in ontwikkeling waar nog niets over bekend is. "Ik kan je wel vertellen dat de teams erg enthousiast zijn over de verschillende projecten die we hebben lopen."

Vanaf 16 januari verschijnt er wekelijks een aflevering van de verfilming van The Last of Us op HBO Max. Lees hier de Gamer.nl-review van het eerste seizoen. Het interview met Druckmann dat hierboven wordt aangehaald, is hieronder in zijn geheel te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!