The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring
Nieuws

The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring

Naughty Dogs Neil Druckmann geeft aan dat hij gefascineerd is geraakt door subtiele verhaalvertelling in games, zoals in het vorig jaar verschenen FromSoftware-spel Elden Ring.

Dat meldt hij in een interview met The Washington Post. De bedenker van The Last of Us werd gevraagd over zijn mening over verhaalvertelling in games en hoe het zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld.

"Ik ben tegenwoordig vooral gefascineerd door games als Elden Ring en Inside, die niet zoveel leunen op een traditioneel narratief om toch een verhaal te vertellen. Ik denk dat veel van de beste verhaalvertelling in The Last of Us niet alleen in de tussenfilmpjes plaatsvindt, maar ook in de gameplay, het rondlopen in een ruimte en de geschiedenis van een ruimte leren door het te onderzoeken."

Hij vervolgt: "Dat geeft mij veel plezier in games - spellen die er op vertrouwen dat spelers zelf dingen kunnen achterhalen en die niet constant hun hand vasthouden. Daar ben ik op dit moment er gefascineerd door."

In games als Elden Ring en Inside zitten nauwelijks tot geen tussenfilmpjes. In plaats daarvan vertellen de diverse omgevingen en de aanwezige gameplay vaak het grootste deel van het verhaal, al is de beschrijving van items in Elden Ring ook uitgebreid, wat extra achtergrondinformatie kan bieden.

Druckmanns fascinatie met dit soort verhaalvertelling hoeft echter niet te betekenen dat de verhaalvertelling uit The Last of Us of Uncharted helemaal verdwijnt uit toekomstige Naughty Dog-games. "Het betekent niet dat we nooit meer dialogen of tussenfilmpjes zullen gebruiken. Dat zijn nu eenmaal gereedschappen in je gereedschapsdoos. Het gaat erom hoe je al die verschillende aspecten gebruikt - sommigen afkomstig uit andere vormen van media, sommigen via gevonden notities en de omgeving die een verhaal vertelt."

Druckmann kon geen details geven over de projecten waar men bij Naughty Dog op dit moment aan werkt. Het is bekend dat de studio een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us ontwikkelt, maar men heeft ook een andere game in ontwikkeling waar nog niets over bekend is. "Ik kan je wel vertellen dat de teams erg enthousiast zijn over de verschillende projecten die we hebben lopen."

Vanaf 16 januari verschijnt er wekelijks een aflevering van de verfilming van The Last of Us op HBO Max. Lees hier de Gamer.nl-review van het eerste seizoen. Het interview met Druckmann dat hierboven wordt aangehaald, is hieronder in zijn geheel te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!