Sony wil esportsplatform Repeat.gg overnemen
Sony Interactive Entertainment heeft de intentie uitgesproken het esportsplatform Repeat.gg te kopen.
Het platform laat spelers in gratis en betaalde toernooien voor populaire games zoals Call of Duty Warzone, Fortnite, PUBG, Dota 2 en League of Legends meedoen. Omdat Repeat.gg bijhoudt hoe gamers presteren in games, hoeven mensen niet tegelijk online te zijn om toch deel te kunnen nemen. Het doel van Repeat.gg is dan ook om esports toegankelijker te maken voor gamers. Het bedrijf heeft al meer dan 100.000 toernooien gehouden met in totaal meer dan 2,3 miljoen deelnemers.
"Onze visie voor esports is bij PlayStation altijd geweest om grenzen te vervagen voor gamers zodat ze op alle niveaus kunnen deelnemen", aldus Steven Roberts, de vicepresident van wereldwijd competitief gamen bij Sony Interactive Entertainment, aan GamesIndustry.biz. "Samen met het getalenteerde team van Repeat.gg willen we meer manieren verkennen om spelers competitief te laten gamen en een grotere variatie aan esports-mogelijkheden bieden."
Het is niet bekend hoeveel Sony betaalt voor de overname van Repeat.gg en wanneer de deal rond moet zijn. Wel duidelijk is dat Repeat.gg multiplatformgames blijft ondersteunen.
Sony zet de laatste jaren steeds meer in op competitief gamen en multiplayergames. Zo heeft het bedrijf vorig jaar samen met een partner de rechten voor de EVO-toernooien opgekocht, heeft het bedrijf Destiny-studio Bungie gekocht en wil het steeds meer live service-games uitbrengen.