Sony-patent geeft mensen rondom vr-speler invloed over spelwereld
Een nieuw Sony-patent toont dat mensen die naast de persoon met een virtualrealityhelm op zitten, mogelijk invloed kunnen uitoefenen op de spelwereld.
Het patent, genaamd 'Integrating Audience Participation Content into Virtual Reality Content', werd vorig jaar ingezonden, maar is eerder deze week pas gepubliceerd. Het beschrijft een situatie waarin mensen die geen vr-headset dragen toch invloed kunnen uitoefenen op de vr-spelwereld die de persoon met de helm op ervaart.
Dit levert in potentie interessante situaties op voor vr-games. Op een plaatje in het patent is te zien hoe mensen kunnen stemmen op een situatie in een game. Het zou op deze manier bijvoorbeeld ook mogelijk zijn dat mensen in dezelfde ruimte als de vr-drager de spelwereld van de speler aanpassen, om hem of haar op deze wijze te laten schrikken.
Vooralsnog is echter onbekend of en wanneer Sony dit patent wil toepassen. Er gaan al geruime tijd geruchten dat het bedrijf werkt aan een opvolger van de PlayStation VR-helm.
©GMRimport