Sony investeert 'agressief' in eigen ontwikkelaars dit fiscale jaar
Gamer.nl
Nieuws

Sony investeert 'agressief' in eigen ontwikkelaars dit fiscale jaar

Sony is van plan om dit fiscale jaar "agressief" in interne studio's te investeren.

Dat liet het bedrijf eerder vandaag weten bij het aankondigen van zijn financiële cijfers van het afgelopen fiscale kwartaal. "We zijn van plan om ontwikkelpersoneel en andere interne kosten met 20 biljoen yen (omgerekend ongeveer 152 miljoen euro) te verhogen dit jaar, zodat we onze eigen line-up versterken", aldus CFO Hiroki Totoki in een gesprek met investeerders, vertaald door VGC.

Hij vervolgt: "Om onze software line-up te versterken, blijven we investeren in samenwerkingen met externe studio's, naast dat we agressief investeren in onze eigen studio's. We willen het PlayStation-platform versterken met acties zoals de recentelijk aangekondigde samenwerken met Haven Entertainment, dat is opgericht door Assassin's Creed-maker Jade Raymond." Verder noemt hij ook de samenwerking met Epic Games als voorbeeld.

Vorige week liet Jim Ryan, de CEO van Sony Interactive Intertainment, ook al weten dat men bij Sony investeert in first-party games. Hij zei toen: "We hebben stilletjes maar gestaag geïnvesteerd in games van hoge kwaliteit voor PlayStation. We gaan er voor zorgen dat er meer exclusieve software naar de PlayStation 5-generatie komt dan naar voorgaande generaties."

Vandaag kondigde Sony aan wereldwijd inmiddels 7,8 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 te hebben verscheept.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!