Sackboy: A Big Adventure verschijnt eind oktober op pc
Nieuws

Sackboy: A Big Adventure verschijnt eind oktober op pc

PlayStation-spel Sackboy: A Big Adventure komt naar pc, om precies te zijn op 27 oktober.

Dat blijkt uit een trailer die vooralsnog alleen op Sony's Latijns-Amerikaanse YouTube-kanaal staat. Mogelijk is de trailer te vroeg gepubliceerd. De pc-versie van de game ondersteunt 4k en 120 fps, 21:9 ultrawide monitors en Nvidia DLSS en VRR.

Er gingen al geruime tijd geruchten over de mogelijkheid dat de platformer naar pc zou komen. Eerder dit jaar lekten er al menu's uit waarin pc-settings voor de game waren te zien. Daarnaast werd het spel vorig jaar ook gespot in de Steam-database en werd er deze maand nog een illustratie van de game op Steam gevonden.

Sackboy: A Big Adventure kwam tegelijk met de release van de PlayStation 5 uit op PS5 en PS4. Het betreft een driedimensionale platformer die alleen of met meerdere spelers doorlopen kan worden - sommige levels zijn zelfs alleen met meerdere mensen speelbaar. Eerdere games met Sackboy in de hoofdrol - de LittleBigPlanet-spellen - lieten zich min of meer als 2D-platformers besturen.

Gamer.nl gaf een 7,5 aan de PS5-versie van de game: "Sackboy: A Big Adventure is de ultieme gezinsplatformer en daarmee een uitstekende lanceringsgame. Je kunt dit zonder na te denken kopen als je kinderen hebt. Maar jong én oud gaan van A Big Adventure genieten. Neem het traditionele platformen af en toe voor lief en je krijgt er bij vlagen een grote glimlach voor terug."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error