Resident Evil 4 Remake is ongeveer even lang als origineel
Nieuws

Resident Evil 4 Remake is ongeveer even lang als origineel

De remake van Resident Evil 4 zal ongeveer even lang zijn als de oorspronkelijke versie van de game.

Dat meldt producent Yoshiaki Hirabayashi in een interview met PC Gamer. De website vroeg hem of de feedback van spelers op de vorige Resident Evil-remakes invloed heeft op de ontwikkeling van Resident Evil 4 Remake.

Hirabayashi: "Toen we begonnen met de productie bekeken we wat mensen goed vonden (aan Resident Evil 2 Remake en 3 Remake) en wat beter kon. Eén voorbeeld is dat de speeltijd van Resident Evil 4 ongeveer even lang is als het origineel."

Vooral Resident Evil 3 Remake kreeg van spelers kritiek te verduren, omdat diverse secties uit het origineel niet in de remake zaten. De game was volgens veel spelers dan ook te kort. Het lijkt er op dat Capcom dit in Resident Evil 4 Remake wil vermijden, al is niet duidelijk of de game dezelfde structuur als de oorspronkelijke versie gaat volgen.

Resident Evil 4 verscheen oorspronkelijk in 2005 op GameCube en later ook op andere platforms. Het spel wordt gezien als een van de beste games in de franchise. Spelers kruipen in de huid van Leon S. Kennedy - bekend uit Resident Evil 2 - en doen een Europees dorpje aan waarin de inwoners extreem agressief lijken te zijn. Ondertussen probeert hij ook de ontvoerde dochter van de Amerikaanse president te redden.

De remake van Resident Evil 4 komt op 23 maart 2023 uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de PS4-versie kopen kunnen gratis upgraden naar de PS5-versie. Hieronder is een onlangs verschenen trailer te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!