Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties
Nieuws

Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties

De wapens in Ratchet and Clank: Rift Apart gaan gebruikmaken van de unieke functies van de DualSense-controller.

Insomniac Games vertelt meer over hoe de wapens zich laten besturen met de PlayStation 5-controller in een interview met GamesRadar. "Ratchet and Clank: Rift Apart is van de grond af aan opgebouwd voor de PlayStation 5 en daardoor hebben we een breed arsenaal aan technieken voor het ontwikkelen van wapens", aldus regisseur Mike Daly.

Hij vervolgt: "Je kunt een aantal opties verwachten die de impact van wapens absoluut ongelooflijk aan laat voelen: elk wapen maakt gebruik van de adaptieve triggers, waardoor de wapens nieuwe functies hebben wanneer de trigger helemaal ingedrukt wordt. Ook zijn er geavanceerde graphics mogelijk voor visueel spektakel, en elk wapen laat je unieke impact en fysieke sensaties voelen. De ervaring die de wapens gaan opleveren wordt geweldig."

Wapens zijn sowieso een belangrijk aspect van de Ratchet and Clank-games, dus het is geen verrassing dat het nieuwe spel daar veel nadruk op legt in combinatie met de PS5-controller. "We combineren de haptics van de controller met de speaker om het fysieke gevoel van een wapen afvuren erg gelaagd en geloofwaardig aan te laten voelen. Al onze wapens ogen en voelen erg verschillend van elkaar, en het zou niet geloofwaardig zijn als ze allemaal dezelfde simpele trillingen hadden."

Zo bevat de game de Topiary Sprinkler, een variant op de Miniturret Glove die ijs op vijanden afschiet. Ook zijn er de Burst Pistol en Enforcer Shotgun, die elk een uniek gevoel in de controller meegeven. Het complete interview kan hier gelezen worden.

Ratchet and Clank: Rift Apart moet ergens dit jaar voor de PlayStation 5 verschijnen. Een precieze releasedatum is er nog niet.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij het maken van de muziek van Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Achter de schermen bij het maken van de muziek van Call of Duty: Black Ops 6

De game verschijnt op 25 oktober voor consoles en pc

Treyarch heeft in een video afgelopen weekend een blik gegeven achter de schermen bij het maken van de muziek voor Call of Duty: Black Ops 6.

In de video vertellen componist Jack Wall en hoofd van muziek Brandon Young over het proces achter het maken van de muziek, van het bedenken tot het opnemen. Wall is overigens al sinds Black Ops 2 verantwoordelijk voor de muziek in deze subreeks. Ook is te zien hoe een orkest de muziek speelt in de AIR Studios te Londen.

Call of Duty: Black Ops 6 bevat een singleplayercampagne, multiplayer met nieuwe maps en een Zombies-modus met rondes. De campagne draait ditmaal om de Golfoorlog, en bekende Black Ops-personages zoals Frank Woods keren weer terug. De multiplayer bevat op release zestien maps. Nieuw aan de game is het Omnimovement-systeem, waarmee spelers in alle richtingen kunnen rennen, glijden, springen en duiken.

Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 25 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel staat vanaf dag één ook op Xbox Game Pass. De game komt op alle platforms tegelijkertijd uit en er is geen Early Access-periode voor mensen die reserveren.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies
Nieuws

Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies

Mede-oprichter bedacht een vroege versie van het programma toen hij nog studeerde

Discord-medeoprichter Stanislav Vishnevskiy heeft onthuld dat hij Discord bedacht om met zijn vrienden te kunnen communiceren tijdens het spelen van Final Fantasy 11.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (vertaald door Siliconera). "Toen ik een student was, was ik geobsedeerd met Final Fantasy 11, en ik maakte een prototype van Discord dat gebruikt kon worden tijdens het spelen van de game."

Final Fantasy 11 is een mmo en de voorloper van Final Fantasy 14. De game verscheen op PlayStation 2 en pc. Het spel kwam in 2002 uit in Japan en in de jaren daarna ook in andere regio.

Volgens Vishnevskiy was er in die tijd geen goed alternatief om samen met vrienden te praten tijdens het gamen. "We wilden een plek creëren waar we games met vrienden kon spelen en leuke momenten konden delen. Vanwege die drang werd Discord zo speciaal."

Het ging hierbij overigens wel om de voorloper van Discord. Vishnevskiy ontmoette uiteindelijk Jason Citron en samen richtten ze Discord op. Het programma is inmiddels enorm populair en wordt zelfs op consoles zoals PlayStation 5 ondersteund. In het interview laat Vishnevskiy overigens weten tijd te hebben gevonden om Final Fantasy 14 te spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien
Nieuws

Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien

Game verschijnt op 14 november, ook voor Xbox Series, Switch en pc

Square Enix heeft meer dan zeven minuten aan gameplay van de PlayStation 5-versie van het aankomende Dragon Quest 3 HD-2D Remake getoond.

De video draait vooral om een zijmissie en toont beelden van het rustige dorpje Norvik, een locatie genaamd Underground Lake en uitvoerige turn-based gevechten.

De oorspronkelijke Dragon Quest 3 verscheen in 1988 op de NES en in de jaren negentig werd er al een remake op de Super NES en Game Boy Color voor gemaakt. De grafische stijl van deze nieuwe remake is vergelijkbaar met rpg's als Octopath Traveler en Triangle Strategy.

Dragon Quest 3 HD-2D Remake verschijnt op 14 november voor PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox Series X en S en Steam en Microsoft Store. Aangezien de game zo goed als af is, is het nagenoeg zeker dat deze releasedatum aangehouden wordt. De game komt op consoles zowel fysiek als digitaal uit.

Gamer.nl-redacteur Javier Pereira speelde eerder dit jaar al een previewversie van de game: "Dragon Quest 3 HD-2D Remake wordt een visueel verbluffende game met prachtige animaties en een nog mooiere soundtrack en geluidseffecten. Hoewel de spelmechanieken enigszins verouderd aanvoelen door het lage tempo van de gameplay, biedt de game toch een rijke ervaring die ervoor gaat zorgen dat veel rpg- en Dragon Quest-fans volop gaan genieten van deze remake."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!