Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties
De wapens in Ratchet and Clank: Rift Apart gaan gebruikmaken van de unieke functies van de DualSense-controller.
Insomniac Games vertelt meer over hoe de wapens zich laten besturen met de PlayStation 5-controller in een interview met GamesRadar. "Ratchet and Clank: Rift Apart is van de grond af aan opgebouwd voor de PlayStation 5 en daardoor hebben we een breed arsenaal aan technieken voor het ontwikkelen van wapens", aldus regisseur Mike Daly.
Hij vervolgt: "Je kunt een aantal opties verwachten die de impact van wapens absoluut ongelooflijk aan laat voelen: elk wapen maakt gebruik van de adaptieve triggers, waardoor de wapens nieuwe functies hebben wanneer de trigger helemaal ingedrukt wordt. Ook zijn er geavanceerde graphics mogelijk voor visueel spektakel, en elk wapen laat je unieke impact en fysieke sensaties voelen. De ervaring die de wapens gaan opleveren wordt geweldig."
Wapens zijn sowieso een belangrijk aspect van de Ratchet and Clank-games, dus het is geen verrassing dat het nieuwe spel daar veel nadruk op legt in combinatie met de PS5-controller. "We combineren de haptics van de controller met de speaker om het fysieke gevoel van een wapen afvuren erg gelaagd en geloofwaardig aan te laten voelen. Al onze wapens ogen en voelen erg verschillend van elkaar, en het zou niet geloofwaardig zijn als ze allemaal dezelfde simpele trillingen hadden."
Zo bevat de game de Topiary Sprinkler, een variant op de Miniturret Glove die ijs op vijanden afschiet. Ook zijn er de Burst Pistol en Enforcer Shotgun, die elk een uniek gevoel in de controller meegeven. Het complete interview kan hier gelezen worden.
Ratchet and Clank: Rift Apart moet ergens dit jaar voor de PlayStation 5 verschijnen. Een precieze releasedatum is er nog niet.
©GMRimport