Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties
Nieuws

Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens gebruiken unieke DualSense-opties

De wapens in Ratchet and Clank: Rift Apart gaan gebruikmaken van de unieke functies van de DualSense-controller.

Insomniac Games vertelt meer over hoe de wapens zich laten besturen met de PlayStation 5-controller in een interview met GamesRadar. "Ratchet and Clank: Rift Apart is van de grond af aan opgebouwd voor de PlayStation 5 en daardoor hebben we een breed arsenaal aan technieken voor het ontwikkelen van wapens", aldus regisseur Mike Daly.

Hij vervolgt: "Je kunt een aantal opties verwachten die de impact van wapens absoluut ongelooflijk aan laat voelen: elk wapen maakt gebruik van de adaptieve triggers, waardoor de wapens nieuwe functies hebben wanneer de trigger helemaal ingedrukt wordt. Ook zijn er geavanceerde graphics mogelijk voor visueel spektakel, en elk wapen laat je unieke impact en fysieke sensaties voelen. De ervaring die de wapens gaan opleveren wordt geweldig."

Wapens zijn sowieso een belangrijk aspect van de Ratchet and Clank-games, dus het is geen verrassing dat het nieuwe spel daar veel nadruk op legt in combinatie met de PS5-controller. "We combineren de haptics van de controller met de speaker om het fysieke gevoel van een wapen afvuren erg gelaagd en geloofwaardig aan te laten voelen. Al onze wapens ogen en voelen erg verschillend van elkaar, en het zou niet geloofwaardig zijn als ze allemaal dezelfde simpele trillingen hadden."

Zo bevat de game de Topiary Sprinkler, een variant op de Miniturret Glove die ijs op vijanden afschiet. Ook zijn er de Burst Pistol en Enforcer Shotgun, die elk een uniek gevoel in de controller meegeven. Het complete interview kan hier gelezen worden.

Ratchet and Clank: Rift Apart moet ergens dit jaar voor de PlayStation 5 verschijnen. Een precieze releasedatum is er nog niet.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!