'Ontwikkeling Final Fantasy 7 Remake: Part 2 heeft prioriteit boven dlc'
Gamer.nl
Nieuws

'Ontwikkeling Final Fantasy 7 Remake: Part 2 heeft prioriteit boven dlc'

Square Enix prioriteert de ontwikkeling van Final Fantasy 7 Remake: Part 2 boven downloadbare content voor het eerste deel.

Dat meldt regisseur Tetsuya Nomura in een recent interview met Famitsu, vertaald door Video Games Chronicle. Hij geeft daarbij aan dat de toevoeging van de Yuffie-content voor de PS5-versie van Final Fantasy 7 Remake niet bedoeld was als losstaande dlc.

"Door de manier waarop het upgradesysteem werkt, bestempelen we de nieuwe Yuffie-content als 'dlc'. Maar de oorspronkelijke bedoeling was een nieuwe PS5-versie van FF7 Remake maken en geen dlc uit te brengen. We hebben op dit moment dan ook geen plannen voor meer downloadbare content voor het spel."

Nomura geeft aan dat de aanstaande PS5-vesie van Final Fantasy 7 Remake het bedrijf wel heeft geholpen met de ontwikkeling van Part 2. "Daardoor hebben we meer geleerd over de ontwikkelomgeving van de PS5. We hebben nu als prioriteit de volgende game te ontwikkelen, dus als we meer dlc willen maken, komt dat waarschijnlijk nadat we (Part 2) hebben afgemaakt." 

Het is niet bekend wanneer Final Fantasy 7 Remake: Part 2 uitkomt. Final Fantasy 7 Intergrade is de PlayStation 5-versie van het eerste deel en verschijnt op 10 juni. Eigenaren van de PS4-versie kunnen de verbeterde versie gratis downloaden, maar de nieuwe verhalende content rondom het personage Yuffie kan alleen als onderdeel van Intergrade of los gekocht worden.

Nomura gaat niet als regisseur van het tweede deel van de remake optreden - in plaats daarvan zal hij de franchise in bredere zin begeleiden als creative director. Zo overziet hij ook de pas aangekondigde mobiele FF7-games. 

Over Final Fantasy 7: The First Soldier, de mobiele battle royale-game die later dit jaar op iOS en Android verschijnt, vertelt Nomura dat het zich dertig jaar voor de gebeurtenissen van FF7 afspeelt.  "Het is een genre waar we geen ervaring mee hebben en ook een genre dat veel FF7-fans misschien nog niet eerder hebben uitgeprobeerd, dus hopelijk kunnen we samen deze nieuwe uitdaging aangaan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!