Nieuwe Naughty Dog-game nog niet onthuld om crunch tegen te gaan
Naughty Dog heeft expres nog geen nieuwe game onthuld om problemen in de balans tussen werk en het privéleven van diens werknemers te vermijden.
Dat meldt studiohoofd Neil Druckmann in een interview met ComicBook.com. Hij wordt daarin gevraagd over waarom - buiten een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us - de studio nog geen andere nieuwe game heeft onthuld.
"We hebben Uncharted 4 en The Last of Us: Part 2 ver voor release aangekondigd, maar dat zorgde voor wat problemen in de balans tussen werk en privéleven", aldus Druckmann. "Doordat we de aankondiging wat uitstellen, kunnen we flexibeler zijn met de planning en benaderen we de productie bewuster. We werken aan het multiplayerproject (rondom The Last of Us) en een ander project waar ik nog niets over zeg, maar we zijn er erg enthousiast over."
Hoewel Druckmann niet letterlijk het woord 'crunch' - dat staat voor de intens drukke periode voor de release van een game waarbij werknemers overuren draaien - gebruikt, hint hij hier dus wel naar. Door een game niet ver van te voren aan te kondigen, zitten fans ook niet te wachten op het project, is er geen releasedatum bekend en kan dergelijke crunch dus zoveel mogelijk vermeden worden.