Modern Warfare 2 bracht al een miljard dollar op
Nieuws

Modern Warfare 2 bracht al een miljard dollar op

Call of Duty: Modern Warfare 2 heeft al meer dan een miljard dollar opgeleverd.

Dat blijkt uit een persbericht van Activision Blizzard. De mijlpaal werd binnen tien dagen na release bereikt. Daarmee streeft de nieuwe telg in de Call of Duty-reeks Black Ops 2 voorbij. Die game kwam uit in 2012 en verbrak in vijftien dagen de grens van een miljard dollar. Modern Warfare 2 beleefde volgens Activision tevens de meest succesvolle release van een entertainmentproduct in 2022.

Na drie dagen werd al de grens van achthonderd miljoen dollar bereikt. De vorige game in de Call of Duty-serie, Vanguard, deed het beduidend slechter. Activision reflecteerde vorig jaar nog op de tegenvallende verkoopresultaten van Call of Duty: Vanguard door te zeggen dat de game minder innovatie bracht dan het wilde. Ook zou de Tweede Wereldoorlog-setting minder mensen aanspreken dan een moderne setting.

Ron gaf Call of Duty: Modern Warfare 2 een 8 op Gamer. "Modern Warfare 2 is een Call of Duty-deel zonder verrassingen, maar ook dat mag na de béta’s amper een verrassing zijn. Het is vooral een waardig vervolg op de geprezen Modern Warfare-reboot uit 2019. Enkele kleine vernieuwingen komen niet helemaal uit de verf, maar Modern Warfare 2 is met name dankzij de geweldige multiplayer- en bijna nostalgische singleplayermodus weer een traditiegetrouw complete Call of Duty."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error