Kojima: 'Death Stranding-verfilming moet geen blockbuster worden'
Volgens Hideo Kojima moet de verfilming van Death Stranding eerder aanvoelen als een filmhuisfilm in plaats van een grote Hollywood-film.
"Sinds afgelopen jaar telefoneer ik wekelijks met allerlei mensen uit Hollywood, niet alleen voor Death Stranding", aldus de game-ontwikkelaar aan IGN. "Ik ontving veel aanbiedingen, maar mijn intentie was nooit om een blockbuster te maken. Alex Lebovici van Hammerstone Studios deelde mijn visie." Lebovici produceert samen met Kojima de pas geleden aangekondigde film.
"Ik ontving veel pitches voor grootschalige films met beroemde acteurs en grote explosies, maar wat heb je aan explosies in Death Stranding? Ik richt mij ook totaal niet op het verdienen van geld. Ik ga meer voor een filmhuisinsteek, en de enige persoon die aanbood om zo'n type film te maken was Lebovici."
Kojima meldt dat er nog geen besluit is genomen over de toevoeging van personages uit de Death Stranding-games aan de film. "Daar zijn we nog niet aan uit. Omdat veel gamefilms vroeger faalden, lijken veel verfilmingen tegenwoordig erg op hun gameversie. Ik wil niet dat de Death Stranding-film zo wordt. We willen de wereld van Death Stranding aanpassen en evolueren op een manier die past bij een film."
Hij vervolgt: "Ik heb Death Stranding gemaakt als een game, en games zijn games. Het is niet nodig om er films van te maken. De film moet daarom een richting opgaan die ongekend is voor gameverfilmingen. Ik wil kijkers graag inspireren om over tien of twintig jaar zelf iets te maken."