John Beech is nieuwe creative director van Dreams-ontwikkelaar
Gamer.nl
Nieuws

John Beech is nieuwe creative director van Dreams-ontwikkelaar

Dromen komen dus toch uit

John Beech is uitgeroepen tot nieuwe creative director van Media Molecule, de studio achter Dreams en LittleBigPlanet.

Beech ging in 2009 aan de slag bij de Britse studio - voorheen was hij simpelweg een speler van LittleBigPlanet. Zijn creaties in die game van de studio maakten zoveel indruk, dat hij werd aangenomen bij het bedrijf. "Ik ben enorm vereerd dat ik de rol van creative director op mij neem bij Media Molecule", aldus Beech. "Het zijn een aantal van de meest creatieve mensen die ik ken. Ik streef ernaar om hen en de fans trots te maken!"

Vorige maand vertrok de vorige creative director, Mark Healy. Hij was een van de oprichters van Media Molecule. "Na zeventien ongelooflijke jaren waarin ik aan de wieg stond van Media Molecule en het heb opgebouwd, is het tijd dat ik uitvlieg, de zijlen hijs en een nieuwe route uitstippel. Vandaag is mijn laatste dag bij MM", zo meldde hij.

Eerder dit jaar kondigde Media Molecule aan vanaf 1 september te stoppen met het ondersteunen van Dreams. De ontwikkelaar spreekt van een "moeilijke beslissing, zodat we onze aandacht op een spannend nieuw project kunnen richten". Dreams kwam in 2020 uit op PlayStation 4 en stelt spelers in staat om zelf kunst of zelfs volledige games te ontwikkelen en te delen met anderen. Dit blijft na 1 september gewoon mogelijk, alleen zal Media Molecule geen updates meer voor de game uitgeven. De game blijft dan ook gewoon te koop.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!