Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie
Nieuws

Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie

Joel in de HBO-serie The Last of Us verschilt op bepaalde manieren met de virtuele versie uit de games. Zo heeft hij klachten die horen bij een man van middelbare leeftijd die leeft in de wereld van The Last of Us.

Dat blijkt uit een uitgebreid artikel over de aankomende serie die door de New Yorker is gepubliceerd. In het artikel gaan franchisebedenker Neil Druckmann en schrijver Craig Mazin dieper in op de serie en de games.

Zo legt Druckmann uit dat het tweetal, dat nauw samenwerkte tijdens het maken van de serie, van mening was dat Joel minder sterk moest zijn, zeker ten opzichte van de haast "bovenmenselijke" krachten van het personage in de game. "We hadden gesprekken over de tol die dit leven fysiek op Joel heeft gehad. Zo is hij slechthorend aan één kant door een geweerschot. Zijn knieën doen elke keer wanneer hij opstaat pijn." Mazin: "Natuurlijk, iemand als Tom Cruise kan alles. Maar ik vind het beter wanneer iemand van middelbare leeftijd zich daadwerkelijk gedraagt als iemand van middelbare leeftijd."

In het interview wordt ook uitgelegd dat Mazin een aantal jaren geleden al aan Naughty Dog had voorgesteld om The Last of Us te verfilmen, maar omdat Druckmann toen nog niet van hem had gehoord, ging dat niet door. Nog veel eerder waren er al plannen voor een verfilming van The Last of Us geregisseerd door Sam Raimi, maar ook dat project liep spaak. Omdat The Last of Us het passieproject van Druckmann is, wilde hij wachten tot het bronmateriaal met respect behandeld zou worden. Na het zien van Chernobyl was Druckmann overtuigd van het kunnen van Mazin, en in de daarop volgende gesprekken bleek Mazin ook een groot fan van de game te zijn en het met respect te willen behandelen.

Het artikel legt ook uit hoe Druckmann in zijn studententijd Ico speelde en hevig geïnspireerd raakte en geëmotioneerd werd door die game. Vooral het moment waarop de rollen worden omgedraaid en het meisje opeens de naamloze hoofdrolspeler helpt, in plaats van omgedraaid, heeft impact op hem gemaakt. Waar hij Uncharted vooral ziet als een soort blockbusterreeks met indrukwekkende actiescènes, gelooft hij dat The Last of Us juist zo goed is omdat het de belangrijkste momenten ingetogen aanpakt, waardoor de emotie nog sterker over komt.

Mazin en Druckmann hebben tijdens het schrijven van het script veel gesprekken gehouden over in hoeverre de serie moet lijken op de game. Een voordeel van de serie is dat mensen niet alleen Joel en Ellie in het 'nu' hoeven te volgen - er kan ook gekeken worden naar perspectieven van andere personages en teruggeblikt worden in de tijd voor de uitbraak van het virus. Wel belangrijk is dat de serie - net als de game - elke nieuwe locatie als een soort opzichzelfstaand verhaal behandelt, elk met een eigen set personages en een unieke 'feel'.

In het artikel wordt een vroege versie van een aflevering van vierenzeventig minuten beschreven - het is niet bekend of de uiteindelijke aflevering ook zo lang wordt - waarin Joel en Ellie het personage Bill ontmoeten (die in de aankomende serie wordt gespeeld door Nick Offerman). Hij leeft - net zoals in de game - alleen in een verlaten stad en heeft overal valstrikken geplaatst om buitenstaanders af te schrikken. In de game leren spelers alleen in het voorbijgaan over een voormalige partner van Bill, genaamd Frank. "In de serie krijgt het liefdesverhaal van de mannen ruimte om te ademen."

De hoofdrollen in The Last of Us worden gespeeld door Bella Ramsey (Ellie) en Pedro Pascal (Joel). Ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) spelen een rol. Andere acteurs en actrices in de serie zijn Nick Offerman, Anna Torv en Merle Dandridge. Ashley Johnson en Troy Baker, die de rollen van Ellie en Joel in de games vertolkten, hebben andere kleine rollen binnen de serie gekregen. De eerste aflevering van The Last Of Us verschijnt op 16 januari in Nederland op HBO Max. Het eerste seizoen volgt het verhaal van de eerste game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!