Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie
Nieuws

Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie

Joel in de HBO-serie The Last of Us verschilt op bepaalde manieren met de virtuele versie uit de games. Zo heeft hij klachten die horen bij een man van middelbare leeftijd die leeft in de wereld van The Last of Us.

Dat blijkt uit een uitgebreid artikel over de aankomende serie die door de New Yorker is gepubliceerd. In het artikel gaan franchisebedenker Neil Druckmann en schrijver Craig Mazin dieper in op de serie en de games.

Zo legt Druckmann uit dat het tweetal, dat nauw samenwerkte tijdens het maken van de serie, van mening was dat Joel minder sterk moest zijn, zeker ten opzichte van de haast "bovenmenselijke" krachten van het personage in de game. "We hadden gesprekken over de tol die dit leven fysiek op Joel heeft gehad. Zo is hij slechthorend aan één kant door een geweerschot. Zijn knieën doen elke keer wanneer hij opstaat pijn." Mazin: "Natuurlijk, iemand als Tom Cruise kan alles. Maar ik vind het beter wanneer iemand van middelbare leeftijd zich daadwerkelijk gedraagt als iemand van middelbare leeftijd."

In het interview wordt ook uitgelegd dat Mazin een aantal jaren geleden al aan Naughty Dog had voorgesteld om The Last of Us te verfilmen, maar omdat Druckmann toen nog niet van hem had gehoord, ging dat niet door. Nog veel eerder waren er al plannen voor een verfilming van The Last of Us geregisseerd door Sam Raimi, maar ook dat project liep spaak. Omdat The Last of Us het passieproject van Druckmann is, wilde hij wachten tot het bronmateriaal met respect behandeld zou worden. Na het zien van Chernobyl was Druckmann overtuigd van het kunnen van Mazin, en in de daarop volgende gesprekken bleek Mazin ook een groot fan van de game te zijn en het met respect te willen behandelen.

Het artikel legt ook uit hoe Druckmann in zijn studententijd Ico speelde en hevig geïnspireerd raakte en geëmotioneerd werd door die game. Vooral het moment waarop de rollen worden omgedraaid en het meisje opeens de naamloze hoofdrolspeler helpt, in plaats van omgedraaid, heeft impact op hem gemaakt. Waar hij Uncharted vooral ziet als een soort blockbusterreeks met indrukwekkende actiescènes, gelooft hij dat The Last of Us juist zo goed is omdat het de belangrijkste momenten ingetogen aanpakt, waardoor de emotie nog sterker over komt.

Mazin en Druckmann hebben tijdens het schrijven van het script veel gesprekken gehouden over in hoeverre de serie moet lijken op de game. Een voordeel van de serie is dat mensen niet alleen Joel en Ellie in het 'nu' hoeven te volgen - er kan ook gekeken worden naar perspectieven van andere personages en teruggeblikt worden in de tijd voor de uitbraak van het virus. Wel belangrijk is dat de serie - net als de game - elke nieuwe locatie als een soort opzichzelfstaand verhaal behandelt, elk met een eigen set personages en een unieke 'feel'.

In het artikel wordt een vroege versie van een aflevering van vierenzeventig minuten beschreven - het is niet bekend of de uiteindelijke aflevering ook zo lang wordt - waarin Joel en Ellie het personage Bill ontmoeten (die in de aankomende serie wordt gespeeld door Nick Offerman). Hij leeft - net zoals in de game - alleen in een verlaten stad en heeft overal valstrikken geplaatst om buitenstaanders af te schrikken. In de game leren spelers alleen in het voorbijgaan over een voormalige partner van Bill, genaamd Frank. "In de serie krijgt het liefdesverhaal van de mannen ruimte om te ademen."

De hoofdrollen in The Last of Us worden gespeeld door Bella Ramsey (Ellie) en Pedro Pascal (Joel). Ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) spelen een rol. Andere acteurs en actrices in de serie zijn Nick Offerman, Anna Torv en Merle Dandridge. Ashley Johnson en Troy Baker, die de rollen van Ellie en Joel in de games vertolkten, hebben andere kleine rollen binnen de serie gekregen. De eerste aflevering van The Last Of Us verschijnt op 16 januari in Nederland op HBO Max. Het eerste seizoen volgt het verhaal van de eerste game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error