'Horizon Forbidden West geeft meer vrijheid tijdens verkennen spelwereld'
Horizon Forbidden West geeft spelers mee vrijheid van het verkennen van de spelwereld ten opzichte van het eerste deel, Zero Dawn.
Dat blijkt uit de allereerste hands-on preview van de game die eerder vandaag live is gegaan op IGN. "De gevechten zijn complexer, het verkennen voelt vrijer en de wereld zit vol met fascinerend leven (zowel gerobotiseerd als menselijk)."
De vrijere verkenning komt onder andere doordat spelers nu meer kunnen klimmen in de spelwereld. Door tijdens het klimmen de Focus-ping van Aloy te gebruiken, zijn allerlei vooraf geplande routes te zien, waardoor spelers niet snel verdwaald raken in de omgeving.
Daarbij wordt ook de Pullcaster bejubeld. Deze accessoire doet dienst als een soort grijphaak, waarmee Aloy gemakkelijker op moeilijk bereikbare plekken kan komen. In combinatie met de Shieldwing, waarmee Aloy door de lucht kan zweven, moet dat voor vrijere verkenning van de spelwereld zorgen.
In de preview is men ook positief over de gevechten in de game. Spelers kunnen ook hier Focus gebruiken, ditmaal om tussen verschillende ledematen van vijanden te schakelen en zo te zien wat er beschadigd kan worden. Daarbij bevat de game zes uitgebreide skill trees om uit te werken, waarbij de verschillende outfits van Aloy nauw verbonden zijn aan deze skill trees.
Horizon Forbidden West komt op 18 februari uit op PlayStation 5 en PlayStation 4. In de game verkennen spelers een nieuw gebied aan de westkust van de Verenigde Staten. Het spel wordt net als het eerste deel ontwikkeld door het Amsterdamse Guerrilla Games.
©GMRimport