Hideo Kojima heeft Death Stranding deels voor eenzame mensen gemaakt
Hideo Kojima heeft Death Stranding deels gemaakt om er eenzame mensen mee aan te spreken.
De ontwikkelaar praatte over de game - en eenzaamheid in combinatie met games an sich - in een interview met het Japanse tijdschrift An An. "Dit spel is ontworpen om mensen een sterk gevoel van troosteloosheid te geven. Spelers denken: 'Ik heb veel moeite gedaan om mensen in deze wereld met elkaar in contact te brengen, maar ik kan niemand knuffelen, waarom?' Vervolgens vinden ze voetafdrukken, ladders en andere sporen (van mensen) in de game. Ze realiseren zich dat er mensen zijn net zoals zij, en dat je indirect met ze in verbinding staat."
Vervolgens trekt Kojima het breder: "Ik denk dat een aspect van games er voor zorgt dat eenzame mensen het spelen. Mensen die niet goed met anderen kunnen opschieten in de echte wereld, kunnen de hoofdrolspeler worden in een denkbeeldige wereld en zo zelfs in contact komen met anderen. Death Stranding bevat een dergelijke boodschap. Maar ik denk dat sommige spelers stoppen met de game voordat ze zover komen, omdat ze de structuur in eerste instantie niet begrijpen."
Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam vorig jaar uit op pc. Het is de eerste game die Kojima heeft ontwikkeld nadat hij Konami verliet. Op 24 september verschijnt Death Stranding: Director's Cut op PlayStation 5. Hierin zit nieuwe content, waaronder nieuwe missies, voertuigen en manieren om pakketjes te vervoeren.
©GMRimport