Hideo Kojima deelt artwork met onbekende personages
Gamer.nl
Nieuws

Hideo Kojima deelt artwork met onbekende personages

Hideo Kojima heeft artwork op social media gedeeld met personages die niet bekend zijn uit eerder verschenen games.

Om mensen fijne feestdagen te wensen, plaatste de maker van de Metal Gear-franchise en Death Stranding artwork van Yoji Shinkawa op Twitter. Opvallend genoeg zijn de personages op deze artwork niet bekend uit eerdere games van Kojima, waardoor fans speculeren dat ze uit een aankomende nieuwe game van hem komen.

Een andere mogelijkheid is dat de personages louter zijn getekend om de iconografie van Kojima's studio Kojima Productions uit te dragen. Zo staat het logo van de studio op de vlag die een van de personages vasthoudt en heeft een ander personage de naam Ludens op diens jas staan, de naam van de mascotte van het bedrijf.

Vooralsnog is niet bekend waar Kojima Productions aan werkt sinds de release van Death Stranding. Kojima zelf hintte eerder al naar een horrorgame. Officieel is er echter nog niets bekend, behalve het feit dat Shinkawa begin 2021 meldde dat er snel meer nieuws over een nieuw project gedeeld zou worden. Ook werd er eind dit jaar een nieuwe divisie van Kojima Productions opgericht in Los Angeles, waar men zich richt op films en televisie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
Gamer.nl
Nieuws

Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game

De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid

Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.

Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".

Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".

In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.

Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.

De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.

De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games

De controller is dus niet alleen geschikt voor klassieke GameCube-games via Switch Online

Nintendo heeft verduidelijkt dat de nieuwe GameCube-controller voor Nintendo Switch 2 toch wel voor allerlei games op Switch 2 gebruikt kan worden, en niet alleen GameCube-spellen die via Nintendo Switch Online worden aangeboden.

Eerder deze maand merkten Nintendo-fans in een video over de komst van GameCube-games naar Nintendo Switch 2 via Switch Online de volgende tekst op: “De controller is alleen compatibel met Nintendo GameCube - Nintendo Classics.” Logischerwijs ging men er op basis van deze info van uit dat de nieuwe GameCube-controller alleen met klassieke GameCube-games via Switch Online gebruikt kon worden.

Nintendo heeft dit nu echter opgehelderd. Blijkbaar kan de controller ook voor andere Switch 2-games gebruikt worden, maar kan Nintendo niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. "De GameCube-controller is ontworpen voor gebruik met de Nintendo GameCube - Nintendo Classics-collectie aan games en betreft een optionele manier om deze games te besturen", aldus een woordvoerder van het bedrijf tegen Nintendo Life.

De woordvoerder vervolgde: "Aangezien het niet alle knoppen en features van de andere Switch 2-controllers heeft, kunnen er zich problemen voordoen wanneer andere games er mee gespeeld worden. De GameCube-controller kan alleen op Nintendo Switch 2 gebruikt worden en is niet compatibel met de Nintendo Switch", zo werd verduidelijkt.

De Nintendo Switch 2 komt op 5 juni uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!