God of War Ragnarök vergeleken op PS5 en PS4 Pro
Gamer.nl
Nieuws

God of War Ragnarök vergeleken op PS5 en PS4 Pro

God of War Ragnarök verschijnt komende week op PlayStation 5 en PlayStation 4. Bekijk hieronder een korte vergelijking tussen beide versies.

Onderstaande beelden zijn door Sony gemaakt op de PlayStation 5- en PlayStation 4 Pro-versie van de game. Hoewel de verschillen minimaal zijn, valt vooral het verschil in (texture-)resolutie tussen beide versies op. Zo komen de krasjes op Kratos' armor en touwen van Freya's kleding iets gedetailleerder over. 

Hetzelfde geldt voor de tranen op Freya's wangen en de detail in de achtergrond op beide afbeeldingen van Kratos' gevecht.

View post on Instagram
 

Grafische opties

In God of War Ragnarök kunnen spelers kiezen uit verschillende grafische opties.

De twee gebruikelijke modi zijn Favour Resolution en Favour Performance. Eerstgenoemde setting geeft spelers een resolutie van 4K met 30 frames per seconde. Met Favour Performance krijgen spelers 60 fps en een dynamische resolutie opgeschaald naar 4K voorgeschoteld.

Beide grafische modi hebben echter ook een variant genaamd 'High Frame Rate Mode'. Deze is alleen beschikbaar op televisies met HDMI 2.1. In het geval van Favour Resolution gaat de framerate dan naar 40 fps en bij Favour Performance zelfs voorbij 60 fps, waardoor soms zelfs 120 fps mogelijk is.

©GMRimport

God of War Ragnarök-review

De review van God of War Ragnarök staat nu op Gamer.nl. Erik beloont de game met een 9 en concludeert:

"God of War Ragnarök is meer God of War, maar wel op de allerbeste manier. Heb je genoten van de vorige game en wil je vooral weten of het vervolg de verwachtingen waarmaakt, dan luidt het korte antwoord ja. Je zult niet teleurgesteld zijn."

God of War Ragnarök verschijnt op 9 november voor PlayStation 5

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!