God of War Ragnarök vergeleken op PS5 en PS4 Pro
Nieuws

God of War Ragnarök vergeleken op PS5 en PS4 Pro

God of War Ragnarök verschijnt komende week op PlayStation 5 en PlayStation 4. Bekijk hieronder een korte vergelijking tussen beide versies.

Onderstaande beelden zijn door Sony gemaakt op de PlayStation 5- en PlayStation 4 Pro-versie van de game. Hoewel de verschillen minimaal zijn, valt vooral het verschil in (texture-)resolutie tussen beide versies op. Zo komen de krasjes op Kratos' armor en touwen van Freya's kleding iets gedetailleerder over. 

Hetzelfde geldt voor de tranen op Freya's wangen en de detail in de achtergrond op beide afbeeldingen van Kratos' gevecht.

View post on Instagram
 

Grafische opties

In God of War Ragnarök kunnen spelers kiezen uit verschillende grafische opties.

De twee gebruikelijke modi zijn Favour Resolution en Favour Performance. Eerstgenoemde setting geeft spelers een resolutie van 4K met 30 frames per seconde. Met Favour Performance krijgen spelers 60 fps en een dynamische resolutie opgeschaald naar 4K voorgeschoteld.

Beide grafische modi hebben echter ook een variant genaamd 'High Frame Rate Mode'. Deze is alleen beschikbaar op televisies met HDMI 2.1. In het geval van Favour Resolution gaat de framerate dan naar 40 fps en bij Favour Performance zelfs voorbij 60 fps, waardoor soms zelfs 120 fps mogelijk is.

©GMRimport

God of War Ragnarök-review

De review van God of War Ragnarök staat nu op Gamer.nl. Erik beloont de game met een 9 en concludeert:

"God of War Ragnarök is meer God of War, maar wel op de allerbeste manier. Heb je genoten van de vorige game en wil je vooral weten of het vervolg de verwachtingen waarmaakt, dan luidt het korte antwoord ja. Je zult niet teleurgesteld zijn."

God of War Ragnarök verschijnt op 9 november voor PlayStation 5

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!