Days Gone-maker vertelt hoe een vervolg eruit had gezien
Gamer.nl
Nieuws

Days Gone-maker vertelt hoe een vervolg eruit had gezien

Jeff Ross, de regisseur van Days Gone, heeft zich uitgesproken over wat een eventueel vervolg op de game had omvat.

Dat deed Ross in een interview met USA Today. Volgens hem zou een vervolg een "definitieve versie" van het concept uit de eerste game kunnen bieden. Hij legt daarbij uit dat het eerste deel de basis van de gameplay heeft gelegd. In het vervolg zou men daar op kunnen voortborduren. "Je bent dan vooral bezig met epische nieuwe ideeën die je er in kunt stoppen."

Volgens Ross zou een vervolg het verhaal over motorrijder Deacon St. John en zijn vrouw Sarah voortzetten. "Ze zijn weer bij elkaar, maar misschien zijn ze niet zo gelukkig. Wat kunnen we daarmee doen? Ze waren nog voor de Apocalyps getrouwd, maar hoe zit het met de toekomst?"

Ross meldt dat een vervolg op Days Gone de nadruk op het verhaal zou behouden, alsmede de motor van Deacon als belangrijk gameplayelement. "En je zou Nero-tech ter beschikking hebben - wat kunnen we daar allemaal mee doen? (...) Ik wil niet zeggen dat het zoals de Avengers zou worden, maar spelers zouden meer materialen tot hun beschikking hebben, de overblijfselen van wat de overheid ooit had." 

Verder meldt Ross dat het gedrag van vijanden zich meer zou variëren en dat spelers bijvoorbeeld op beren zouden kunnen stuiten die prullenbakken aan het doorzoeken zijn. Ook zouden er dynamische ontmoetingen met wolven plaatsvinden. "Ik zou meer van dat soort systemen toevoegen."

Het is onwaarschijnlijk dat er voorlopig een vervolg op Days Gone verschijnt. Vorige week sprak Ross zich nog uit over het feit dat Sony de game behandelde als een teleurstelling, ondanks de verkoopcijfers. "Toen ik Sony verliet was Day Gone al anderhalf jaar (en een maand) uit, en waren er al 8 miljoen exemplaren van de game verkocht. Sindsdien heeft de game meer verkocht, inclusief ruim een miljoen stuks op Steam. Het lokale studiomanagement behandelde de game echter als een teleurstelling."

Voor zover bekend werkt Bend Studio aan een nieuwe IP nadat een vervolg op Days Gone werd afgewezen door Sony.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!