Controversie PlayStation Plus-kortingen 'technische fout' volgens Sony
Sony laat weten dat de problemen die mensen in Azië hebben met kortingen voor PlayStation Plus die terugbetaald moeten worden, komen door een "technische fout".
Eerder deze week bleek dat mensen die al een PlayStation Plus-abonnement hebben lopen en deze met korting hebben gekocht, extra moesten betalen wanneer men het abonnement overzette naar het vernieuwde PlayStation Plus.
Het bedrijf laat nu weten dat dit niet de bedoeling was. "Vanwege een technische fout werden mensen die eerder al een PlayStation Plus-abonnement met korting hebben gekocht gevraagd om het verschil te betalen. Dit probleem is opgelost en mensen die hier last van hebben gehad ontvangen credits terug. Bedankt voor je geduld."
Eerder deze week deed er een e-mail de ronde van Sony PlayStation Hong Kong waarin expliciet werd vermeld dat mensen die met korting een PS Plus-abonnement hadden gekocht, meer moesten betalen bij het overzetten naar het nieuwe PS Plus. Dat zou suggereren dat het niet om een technisch probleem ging en dat Sony simpelweg heeft besloten deze keuze terug te draaien vanwege de aanhoudende kritiek op internet.