Capcom waarschuwt voor game-breaking bug in Resident Evil 4 Remake
Gamer.nl
Nieuws

Capcom waarschuwt voor game-breaking bug in Resident Evil 4 Remake

Het bedrijf werkt ondertussen aan een oplossing

Capcom heeft spelers gewaarschuwd voor een bug in Resident Evil 4 Remake waarmee het kan voorkomen dat spelers geen progressie meer kunnen boeken.

Na het zien van een filmpje na het behalen van een bepaald item in Chapter 12 worden spelers geadviseerd om niet met een mes aan te vallen tot in het scherm duidelijk wordt gemeld dat het item is behaald. 

Na het behalen van dit item is hij te vinden in het Key Items & Treasures-menu. Wanneer het niet daar te vinden is, worden spelers geadviseerd om savedata van voor Chapter 12 in te laden. Doet men dit niet, dan denkt de game dat het item niet is opgepakt en kan men niet verder spelen.

Capcom meldt dat het werkt aan een oplossing voor de bug, maar tot die tijd worden spelers geadviseerd bovenstaand advies in het achterhoofd te houden.

Resident Evil 4 is sinds 24 maart uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Resident Evil 4 verscheen oorspronkelijk in 2005 op GameCube en later ook op andere platforms. Het spel wordt gezien als een van de beste games binnen de franchise. Spelers kruipen in de huid van Leon S. Kennedy - bekend uit Resident Evil 2 - en doen een Europees dorpje aan waarin de inwoners extreem agressief lijken te zijn. Ondertussen probeert hij ook de ontvoerde dochter van de Amerikaanse president te redden. Op 7 april komt een gratis update uit waarmee de The Mercenaries-modus aan het spel wordt toegevoegd.

Tom Kerkhof gaf de game een 8,5 op Gamer.nl. "Resident Evil 4 neemt alles wat goed was aan de oorspronkelijke game en stopt dat in een glanzend nieuw jasje. Het eindresultaat is net zo actievol als voorheen, net iets griezeliger en vooral veel, véél mooier. Ondanks dat weet het spel nergens écht te vernieuwen, waardoor het onwaarschijnlijk is dat deze remake dezelfde impact gaat hebben als zijn illustere voorganger", concludeerde hij in zijn recensie. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!