BioWare past 'onflatteuze' camerahoeken aan in Mass Effect: Legendary Edition
BioWare past 'onflatteuze' camerahoeken aan in Mass Effect: Legendary Edition. Dat vertelt Mac Walters in een interview met href="https://metro.co.uk/2021/02/02/mass-effect-remaster-interview-changing-femshep-but-not-the-ending-14008330/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Metro</a>.
Walters vertelt dat BioWare een aantal zaken heeft aangepast om de vrouwelijke versie van protagonist Shepard in lijn te brengen met de mannelijke versie. Zo zijn gezichten subtiel aangepast en enkele animaties gewijzigd.
"Wat de animaties betreft konden we die niet te veel aanpassen, maar er zijn momenten waarop je de camera kunt veranderen zodat spelers er niet op focussen. "Zo is er een animatie van de mannelijke Shepard waarbij hij met z'n benen wijd zit en de camera laag staat. Als je dan een rok draagt als de vrouwelijke versie, dan komt dat nogal onflatteus over."
Ook zegt Walters dat er enkele camerastandpunten zijn aangepast die bijvoorbeeld focussen op het achterwerk van personages als Miranda. "In sommige gevallen zeiden we: oké, hier kunnen we een aanpassing doen'."
Mass Effect: Legendary Edition betreft een collectie van remasters voor de PlayStation 4, Xbox One en pc, met 'aanvullende verbeteringen' voor de PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De game verschijnt op 14 mei.