Angie Smets van Guerrilla Games krijgt topfunctie binnen PlayStation Studios
Gamer.nl
Nieuws

Angie Smets van Guerrilla Games krijgt topfunctie binnen PlayStation Studios

Michiel van der Leeuw gaat zich volledig richten op de Decima-engine

Guerrilla Games-regisseur en -producent Angie Smets is gepromoveerd tot hoofd van ontwikkelingsstrategie bij PlayStation Studios.

Dat heeft Guerrilla Games aangekondigd. Smets heeft twintig jaar gewerkt bij de Amsterdamse ontwikkelaar van de Horizon- en Killzone-franchises. Ze is de tweede werknemer van Guerrilla die bij PlayStation Studios aan de slag gaat - de voormalige baas van de studio, Hermen Hulst, is de directeur van PlayStation Studios.

PlayStation Studios is de overkoepelende organisatie binnen Sony PlayStation verantwoordelijk voor het uitbrengen van first-party games en het begeleiden van de diverse studio's onder Sony's vleugels.

De afgelopen drie jaar functioneerde Smets samen met Jan-Bart van Beek en Michiel van der Leeuw als studiohoofd. Van Beek behoudt zijn rol binnen de studio en wordt nu bijgestaan tot voormalige productieregisseur Joel Eschler en voormalige algemeen manager Hella Schmidt.

Van der Leeuw gaat zich juist volledig richten op de Decima-engine. Deze engine werd ontwikkeld door Guerrilla en wordt niet alleen in de Horizon-reeks gebruikt, maar ook in Hideo Kojima's Death Stranding-games. De nieuwe rol van Van der Leeuw doet vermoeden dat de Decima-engine een nog belangrijkere rol binnen PlayStation gaat vervullen.

Guerrilla laat tot slot weten dat het werkt aan een online project binnen de Horizon-franchise, alsmede "Aloy's volgende avontuur". Het online project was al bevestigd, maar nu is ook zo goed als zeker dat Horizon Forbidden West een vervolg krijgt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!